Re: Nokia+Matrox Millennium

Autor: Piotr Sobczak (piotrs_at_tch.waw.pl)
Data: Mon 21 Oct 1996 - 14:48:08 MET DST

Krzysztof z00mbie Trzaskulski napisal (-a) :

> Witam...
> Szukam pomocy w skonfigurowaniu w/w karty z w/w monitorem.
> Glownie chodzi o ustawienia RefreshRate, czy ktos z Was mial
> juz z tym do czynienia??? Zeby nie zasmiecac listy prosze o kon-
> takt prywatnie... Z gory dzieki...

Dlaczego nie na liste? Karty graficzne Matroxa i monitory Nokii sa ostatnio
bardzo popularne wiec inni tez moga miec jakies problemy.
Monitory Nokii sa zgodne z DDC-2 wiec jesli karta to wykryje (bo sam jest
DDC-2) to nic nie trzeba ustawiac ale wtedy w wiekszosci trybow bedziesz mial
75Hz a w pozostalych ktore nie wyrabiaja na 75Hz bedzie tylko 60Hz. Jesli
karta wykryje ze monitor jest DDC to juz nic nie mozesz przestawic (PnP?).
W innym wypadku niz w/w jest cos takiego jak mga.inf (albo mga.mon), jest to
plik w ktorym sa zapisane info o kilkudziesieciu monitorach roznych producentow.
W DOSie odpalasz setup.exe i tam mozna wybrac monitor jaki sie posiada (sa
tam tez rozne Nokie) ale aby miec wyzsze czestotliwosci w DOS trzeba
zaladowac w autoexecu dwa TSRy (mgatsr.*, mgamon.*) ktore czytaja plik
konfiguracyjny i ustawiaja w DOSie odpowiednie odchylanie dla monitora ktory
wybrales w setupie. Jesli TSRy nie zostana zaladowane to w DOSie we wszystkich
rozdzielczosciach bedziesz mial 60Hz.
W Windows po zalodowaniu driverow i softu tez mozesz wybrac monitor z tej
listy o ile nie zostanie wykryty jako DDC.
Mam Millennium i Nokie 17" i kiedys bolalo mnie tylko to 60Hz w DOSie ale
potem zrobili te TSRy i jest OK.

Piotrek

PS. DDC to cyfrowy kanal do "gadania" miedzy monitorem a karta graficzna
wykorzystujacy nieuzywane piny w zlaczu MiniD-15. Ktos kiedys chcial miec
monitor PnP wiec teraz ma.