Re: Ten kto ma dzieci

Autor: Jarek Lis (lis_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Sun 20 Oct 1996 - 15:58:52 MET DST

S.D. <nyce_guy_at_irc.pl> wrote:
: Jarek Lis <lis_at_cyber.ict.pwr.wroc.pl> wrote in article

: Czepiasz sie Pan Panie Jarek:) :
: > 1) Trudniejszy dostep do programow. Dawniej mialem na oknie PM 90%
: > potrzebnych mi ikonek na wierzchu. Teraz musze sie przedzierac przez
: > hierarchiczne menu.

: Przyzwyczailes sie do win 3.xx i teraz Ci ciekzo rozumiem, przejdzie po
: jakis 2-3 tygodniach.

Czytaj: bedziesz pracowal wolniej i wiecej sie namachasz, ale czy mozna
dluzej klac niz 3 tygodnie? Przejdzie Ci.
Przeszlo mi. Wynalazlem pare innych sposobow, bo na desktop to ja nic nie
wrzuce. Potrafie myslec, co dla mnie lepsze.

: Te stado ikonek w PM mnie dobijalo. Teraz mozesz sobie postawic shortcuts
: na desktop do najczesciej uzywanych i tyle.

: > A - myslicie o skrotach na desktopie? O tak glupiego pomyslu to ja
: > dawno nie widzialem. [...]
: > Ale ja nigdy nie widze tla, bo mam przynajmniej 5 aplikacji wyzej.
: > Moze jakbym mial 21" monitor, to fragment tla bym widzial.
: Przeciez naciskasz na start potem programs i masz juz wszytskie programy,
: czy w win 3.xx bylo szybciej?

naciskasz start, potem pieczolowicie najezdzasz na pozycje Accesories,
odczekujes sekunde, bo oczywiscie wlaczyla Ci sie pozycja nastepna,
potem rownie starannie najezdzasz np na Multimedia, i jeszcze raz
starannie wybierasz 'program'. Ze trzy razy dluzej niz przy starym
rozwiazaniu.

: > 2) wspomniany tu przycisk do zamykania okna. Pies z tym, ze latwo go
: > pomylic. Tylko ze z drugiej strony jest taki sam. A w efekcie to ja
: > mam tytul krotszy o 3 literki, i nie widze co to za katalog.

: Z drugeij strony czego? I jaiki Ty masz monitor?

Z drugiej strony tytulu. Tam masz taka ikonke, co po staremu otwiera menu
'przesun', 'powieksz' etc.. a jak sie ja dwukliknie, to zamyka program.
Pomyslalby kto, ze to najwazniejsza funkcja w programie, ze tak zdwojona.

Monitor nie ma tu wiele do rzeczy - liczy sie bardziej precyzja myszki.

: > 3) Nie jednen raz zdarzylo mi sie, ze otwieram jakies okienko do
: > konfiguracji, z przyciskami "OK" "Cancel", etc.. wybieram z tresci
: podopcje
: > otwierajaca podobne okno, w stylu "cascade", cos tam zmieniam,
: > przyciskam OK - nie dziala. Bo naciskam OK pierwszego okna, a nie
: > biezacego. Powod - zly projekt graficzny i brak wyraznej ramki okna.

: Zmien ustawienia u mnie rami sa wyraznie. Sa tzw desktop themes po to.....

Nie po to MS sknocil projekt, zeby sie to dalo naprawic :-).
Nie da sie. Chcesz sie przekonac? otworz sobie np DialUp Networking,
wybierz wlasciwosci jakiegokolwiek polaczenia, po czym kliknij na przycisk
Typ Servera. A teraz nowe okienko przesun nieco w gore i w bok.
Poznasz terazktory przycisk jest od czego? [moge podeslac fragment
ekranu jak kogos interesuje].
W paru przypadkach krok ostatni nie jest potrzebny - nowe okienko
ustawia sie samo tam gdzie akurat jest najgorzej.
Jesli potrafisz cos tu poprawic - pochwal sie jak, chetnie to zrobie.

: > Oczywiscie doceniam zalety, tylko czemu przy ich wprowadzaniu trzeba bylo
: > dodac tyle wad?

: Zalety, a genialne takie jak start button i task bar gdzie widac wszystkie
: otwarte aplikacje i kazda mozna wywolac blyskawicznie na top chocby ich
: bylo na desktop 30 jedna na drugiej (task bar mozna poszerzyc do gory)

Start button to to zadna zaleta. moglby sie wywolywac jakims klawiszem
myszy. Hierarchiczne menu - duza zaleta, choc jak pisze przeszkadza mi
brak szybszego mechanizmu.
Przelaczanie zadan jest faktycznie dosc wygodne [z 30 to przesadziles,
ale jakies 15 to wejdzie, a tyle wystarczy]. Tylko ze to nic nowego.
W starym wywolywalem taskmana kliknieciem w tlo [tak - jeden rog wolny
staralem sie miec], albo Ctrl-Esc, albo Alt-Esc, w zaleznosci od tego
co wygodniej.
Teraz myszka wygodniej, AltTab dziala po staremu, Ctrl-Esc dziala
wyraznie gorzej.
W zwiazku z czym twierdze, ze 95 nadaje sie lepiej dla grafikow [bo maja
reke ma myszce] i excelarzy, gorzej zas dla wordziarzy i graczy [bo mozna
mysza latwo wyjechac poza pole gry w ow pasek...].
Hm - 95 dla profesjonalnej pracy, a 3.11 dla zabawy?

: Jarek mysle ze Twoj problem polega na tym ze duzo czasu spedziles na win
: 3.xx wyrobiles swoje wlasne metody i skroty ktore nie chca dzialac win95.
: Bo to jest rzeczywiscie bardziej ergonomiczny system niz win95

Czy ja dobrze czytam? 95 genialniejsza, a 3.11 jednak lepsza?
A tak po prawdzie, to 95 jest w paru miejscach lepsza niz 3.x,
szkoda ze nie mozna wybrac zalet z obu wersji.

P.S. Tak w ogole, to szkoda ze nie widziales X-Windows w akcji. Tam powyzsze
   spory by nie maja racji bytu. Jeden wymienny modul odpowiada za to,
   czy wyglada to tak ochydnie jak X-Windows, czy ladniejsze x-Windows,
   czy podobnie jak 3.11, czy tez ostatnio mozna sobie zazyczyc wygladu 95.
   Co kto lubi.

Jeszcze wieksza szkoda, ze nie widzieli tego programisci z MS.

Jarek.