Ten kto ma dzieci

Autor: Jarek Lis (lis_at_cyber.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Sun 20 Oct 1996 - 11:28:29 MET DST

S.D. <nyce_guy_at_irc.pl> wrote:
: Jarek Lis <lis_at_ict.pwr.wroc.pl> wrote in article
: > P.S. Najlepszy GUI na rynku? Duze zarty. Choc przyznam ze sie juz troche
: > przyzwyczailem...
: >
: A znasz lepszy GUI ? Zreszat to dane marektingowe. Ludzie wola GUI
: windows95 od kazdego innego wlacznie z MAC!

Znam te dane. Zreszta - spotkalismy sie z tym nawet tutaj.
Musze przyznac ze nie wiem, co zwolennikami powoduje.

Z wad:
1) Trudniejszy dostep do programow. Dawniej mialem na oknie PM 90%
   potrzebnych mi ikonek na wierzchu. Teraz musze sie przedzierac przez
   hierarchiczne menu.
   A - myslicie o skrotach na desktopie? O tak glupiego pomyslu to ja
   dawno nie widzialem. Dla dzieci to faktycznie dobre - wszystkie
   gry widac, wlacza sie jedna, a po godzinie rodzice mowia
   "dosc komputera na dzisiaj".
   Ale ja nigdy nie widze tla, bo mam przynajmniej 5 aplikacji wyzej.
   Moze jakbym mial 21" monitor, to fragment tla bym widzial.
   Sprawie pomaga nieco MS Office, bo instaluje rozwijalny pasek podobny
   do podstawowego, gdzie mozna wstawic ikonki programow. Ale tych ikonek
   to troche malo..
   Niby mozna wpisac co trzeba w glowne menu, ale tam z kolei nie ma
   kontroli nad kolejnoscia.
   P.S. w ramach ciekawostki - wyjscie z W95 powoduje, ze za nastepnym
      startem dzialajace w momencie zakonczenia programy wystartuja
      automatycznie. Wzglednie mile. Tylko dlaczego, jak siada do komputera
      inna osoba, to jest opcja "zamknij wszystkie programy i wyloguj sie"?
      Oczywiscie zamkniete programy nie sa restartowane.
      Najwyrazniej nie jest to system dla wielu uzytkownikow. Gorzej, ze
      NT40 tez nie.

2) wspomniany tu przycisk do zamykania okna. Pies z tym, ze latwo go
   pomylic. Tylko ze z drugiej strony jest taki sam. A w efekcie to ja
   mam tytul krotszy o 3 literki, i nie widze co to za katalog.
3) Nie jednen raz zdarzylo mi sie, ze otwieram jakies okienko do
konfiguracji, z przyciskami "OK" "Cancel", etc.. wybieram z tresci podopcje
   otwierajaca podobne okno, w stylu "cascade", cos tam zmieniam,
   przyciskam OK - nie dziala. Bo naciskam OK pierwszego okna, a nie
biezacego. Powod - zly projekt graficzny i brak wyraznej ramki okna.
   W dodatku niezbyt da sie to poprawic.
   P.S. stare windows pod wzgledem estetycznym podobalo mi sie znacznie
bardziej.

Oczywiscie doceniam zalety, tylko czemu przy ich wprowadzaniu trzeba bylo
dodac tyle wad?

Jarek.