Re: Netykieta a POLSKIE LITERY

Autor: Marek Baczek (mgb_at_qdnet.pl)
Data: Sun 20 Oct 1996 - 12:53:41 MET DST

Michał Mosiewicz wrote:

> To już było wałkowane wiele razy. 8bit nie zawsze będzie przechodził
> przez niektóre sendmaile. A przecież jeszcze nie wszyscy przestawili się
> na czytanie z newsów, niektórzy wciąż korzystają z bramek news-mail.
>
> Kodowanie QP jest specjalnie wymyślone po to, żeby umożliwić kodowanie 8
> bitów nawet jeśli transport będzie ten 8-my obcinał. Póki wszyscy nie
> przełączą się na nowsze sendmaile, logicznym i zalecanym jest stosowanie
> QP.

Było już na ten temat dużo, natomiast nie zauważyłem, aby jednoznacznie
zostało określone: używać 8-bit czy też QP? Już zadawałem to pytanie i
nie uzyskałem jednoznacznej odpowiedzi.
Wg. mnie jeden i drugi sposób jest równouprawniony i chyba będę używać
co drugi dzień na zmianę 8-bit i QP :)

Osobiście nie ŻYCZĘ sobie już uwag typu wyłącz/włącz 8-bit/QP - po
prostu już mam tego dość, a nie mam zamiaru zrezygnować z używania
ogonków tam gdzie można.

Proszę "ogonkowców" o jednoznaczne ustosunkowanie się do tego problemu,
bez rozdwajania włosa na czworo - wiemy, ze 8-bit niesie dla pewnych
ludzi nieszczęście i wiemy, że dla niektórych nieszczęściem jest QP. Nie
jest to powód do rzucania inwektyw.

> Dlaczego kogoś za to ganić, skoro wszystko jest zgodnie z RFC?

A no właśnie.

P.S. W windozie tego problemu nie ma :)

--
Marek Baczek