Re: Program do testowania procesorów!

Autor: Miroslaw Prywata (mpry_at_fuw.edu.pl)
Data: Wed 16 Oct 1996 - 15:38:10 MET DST

> Czy ktoś z doświadczonych pracowaników firm komputerowych mogłby polecić jakis
> program (w miare uczciwy) to testowania procesorów w sensie szybkości
> operacji zmienno- i stałoprzecinkowych.

Niestaty z tym jest problem. Pamietam historie opowiedziana mi przez
znajomego (jakies 2 lata temu):
kupili im w pracy 486 i... jakos tak wolno chodzila. Sprawdzali
najrozniejszymi programami do testowania, ale pokazywaly, ze wszystko jest
ok. Doszli do wniosku, ze to grafika zapewne spowalnia (bo niby skoro
procesor dziala szybko). Dokupili szybsza karte graficzna potem jeszcze
cos tam wymienili i .... nic. Co sie okazalo... W firmie, w ktorej byl
kupowany komputer zabraklo wiatraczkow na procesory. Wiec ustawili zegar
na stale na polowe szybkosci (zeby sie procesor nie przegrzal). I zaden
program do testow Ci tego nie wykryje, bo on korzysta z tego zagara i nim
mierzy szybkosc dzialania :)
                                Mirek
PS
Oczywiscie nie jest to rozwiazanie w Twoim przypadku, ale czasem powody
wolnego dzialania komputerow moga byc najrozniejsze :)