Sporo pytan na temat sieci

Autor: Michal Rok (mrok_at_waw.pdi.net)
Data: Fri 11 Oct 1996 - 23:09:12 MET DST

Hej!

Chyba dostalem zamowionka na ta siec o ktora was wczesniej pytalem. Mam
kilka pytan, ktore by mi pomogly uczynic klienta jeszcze bardziej
zadowolonym - z gory dzieki za pomoc.

Docelowo (znaczy za tydzien), bedzie to 8 PeCetow, z czego dwoch w ogole
nie dotykam, a pozostale zostana gruntownie przebudowane. Bedzie to 1
PPro200, 1 P150, 2 P133, wszystkie po 64 MB RAM, i dwa DX4/100 (z
odzysku). Na jednym z pentiumkow (nie wiem jeszcze ktorym) bedzie
chodzil WinNT jako server, kontroler SCSI, kilka dyskow, skaner i
streamer 14GB. Pozostale pentiumki maja pracowac jako stacje tzw.
graficzne, czyli Autodesk Animator, 3DStudio, Elastic Reality i troche
innego softu. Generalnie zakladam, ze tak jak dotychczas kazda stacja
bedzie podpieta do pozostalych dyskow i ludzie beda umieszczac na nich
co popadnie, w zaleznosci od tego, gdzie bedzie miejsce. Dwa PeCety
ktorych nie dotykam sa na dwoch koncach magistrali, i jeden z nich
korzysta tylko z serwera NT, a drugi to biurowiec i praktycznie z
niczego nie korzysta. Pytanie: jaka konfiguracja bedzie tu najlepsza?
Mam jako dane 6 kart ISA Ethernet (chyba jedna z nich jest 8-bitowa :)),
o ile wiem wszystkie tylko na koncentryk. Mam tez po stronie danych <30
mln budzetu na czesc sieciowa. Na moj skromy rozumek wchodza w rachube
dwa pomysly: kupic koncentrator Kingston, 8 portowy z jednym BeNCkiem,
podpiac pod niego na nowych kartach (Intel EtherExpress?) Pentiumki, a
do BNC reszte sieci. Moge tez po prostu kupic jakies Ethernety
PCI/Combo, i podpiac do istniejacej magistrali. Co radzicie? Moze cos
zupelnie innego? TokenRing? I jeszcze: czemu w cenniku TCH nie ma kart
Ethernet 10MBps na PCI? Czyzby tu ISA wystarczala, i czy PCI nic tu nie
da?

Mam jeszcze kilka pytan nt. sprzetu, i tych z Was, ktorzy mieli z nim
kontakt, prosze o opinie:

1. Plyta TYAN TITAN DUAL PRO AT?
 Taki Dual P6, ma troche milych cech, jest sporo tanszy od odpowiedniego
 ASUSa, ale nie wiem co znaczy w cenniku TCH "MABYC"? Czy to znaczy ze
 go nie ma?

2. Plyta ASUS P65UP5+C-P6ND?
 Znowu Dual P6, sporo drozszy od poprzedniego, ale ma na plycie NCR
 SCSI. Jakie to jest SCSI? Chce podpiac dysk IBMa DORS-2160, ale sa
 wersje Fast SCSI 2 i Ultra Wide SCSI 2 za te same pieniadze. Ktory
 mam wybrac?

3. Koncentrator Kingston, 8portowy + 1BNC?
 Czy moge kupic cos lepszego za podobne pieniadze? Albo niewiele
 wieksze?

4. Dysk IBM 2.1GB DORS-2160?
 Co jeszcze mozna kupic w tej klasie?

5. Karty EtherExpress Pro/10+?

Za wszelka pomoc bede bardzo wdzieczny...

Michal

--
 Michal Rok          Warsaw, Poland      http://www.waw.pdi.net/~mrok/