Re: Odpowiedzialnosc Majkrosoft

Autor: R. S. (ditrskor_at_pbg.pl)
Data: Sat 12 Oct 1996 - 02:54:39 MET DST

Marek Araszkiewicz wrote:

> Hubert Janczak (huber_at_gamma.sggw.waw.pl) wrote:
> : Rachowiak P. wrote:
> : > Przed zajmowaniem nam czasu (a niektorym i zagladaniem do
> : > portfela - czolem modemiarze!) zastanowcie sie, jaki powazny
> : > bank bedzie uzywal dostepnego na rynku oprogramowania do
> : > przetwarzania danych i operacji bankowych - przeciez powinno
> : > to byc oprogramowanie specjalnie dedykowane - jesli tak nie
> : > jest, to powinno to byc tylko jak najszybciej ogloszone,
> : > abysmy mogli wycofac sie z tak "pewnych" geszeftow, bo
> : > interesami ani bankami nazwac takich instytucji nie
> [...]

To ze dane sa obrabiane Excelem to zaden problem - jak sie powiesi
mozna zaczas od poczatku. Natomist w NORMALNYCH bankach obsluga klienta
jest oparta o UNIX (takie brzydkie, drogie, ale dziala. Jesli chodzi o
system, co to sobie pracuje nie dajac pracowac ludziom, to jest to
ogólnie NIEPRAWDA: wynika to najczesciej z podejscia ludzi do ich pracy,
organizacji pracy, z aplikacji dzialjacej pod tym systemem równiez.
Widzialem machiny, na których pracowaly banki pod systemem bedacym
krzyzówka CP/M, DOS (ale multiuser !): sercem machiny by 386DX16+387 !
system mial chyba ze 4MB RAMu i DYSK TWARDY (pytanie o pojemnosc nie
jest na miejscu) - calosc obslugiwalo jednoczesnie kilkunastu userów i
to calkiem sprawnie!
A dzis...
Sam stworzylem kiedys DOKUMENT - w Wordzie z obiektami Excela - calosc
jedna strona (4 male tabelki) - ale na 486DX2-66 8MB nie dalo sie
obrabiac - system byl zbyt powolny. Moglem w tym samym czasie napisac to
recznie, moglem uzyc TAGa, ale przeciez jestem INFORMATYKIEM (ojej!).
Moglem takze uzyskac TO SAMO TYMI SAMYMI NARZEDZIAMI ale sprytniej, tyle
ze tamtego dnia nie chcialo mi sie myslec (niektórzy maja tak ciagle -
to oni pisza te najwolniejsze programy).