Re: Znowu huby/switche

Autor: Jan Rychter (jwr_at_icm.edu.pl)
Data: Thu 10 Oct 1996 - 23:27:51 MET DST

  KH> Wolne zarty. Zwykle 386DX z karta sieciowa ISA np. WD8013 moze
  KH> latwo nasycic Etherneta. Moj Pentium-60 z najwieksza latwoscia
  KH> obsluguje ruch 5*10Mbps, zwykle wykorzystujac ze 30% mocy CPU i
  KH> umiarkowanie mielac dyskami.

  Wybacz, ale nie wierzę (w obsługiwanie). Musisz mieć mało obciążoną
sieć. Co zaś się tyczy CPU, to jak to mierzysz ? Jeżeli to jest Linux
albo FreeBSD, to pamiętaj że nie mierzy on czasu spędzonego przez system
w obsłudze przerwań, a to akurat ma dominujący wpływ w Twoim przypadku.

  Co zaś się tyczy nasycenia, to fakt że nie jest to trudne. Trzeba
tylko używać sensownego systemu operacyjnego. Z Linuxami uzyskiwałem
transfery 9.2Mbit/s czyli ok. 1150kB/s (i to po TCP!). To było jednak z
porządnymi kartami (DEC 21040/21041 albo 3Com 3c589 PCMCIA).

pozdrawiam,
--jwr