Re: Pytanko o Fast Ethernet

Autor: Piotr Sobczak (piotrs_at_tch.waw.pl)
Data: Wed 09 Oct 1996 - 09:25:04 MET DST

Michal Rok napisal (-a) :

> [...]
> Wszystkie pracuja w tej chwili na magistrali Ehternet. Wymyslilem, ze
> moznaby je zupgradowac do Fast Ethernetu. Mam kilka pytan: czy po jednej
> magistrali moga chodzic Fast i zwykly Ethernet?
> Czy moge (dla
> oszczednosci) polaczyc dodatkowym segmentem Fast 4 najczesciej uzywane
> (i najszybsze) maszyny? Czy jesli dwie sieci (WinNT) maja punkt wspolny
> w postaci serwera z dwoma kartami, to czy wtedy z obu sieci widac tylko
> ten serwer, czy wszystko? Aha, nie moge przejsc na Fast Ethernet
> skretka, bo kable sa juz przez sciane do drugiego pokoju polozone.

Pierwsza sprawa to; Fast Ethernet czyli 100BaseTX (4 pary) i 100Base4 (2
pary) chodza tylko i wylacznie na skretce! Z tego co roumiem masz zwykly
Ethernet 10Mb na koncentryku wiec po pierwsze jesli chcesz przejsc na Fast
to musisz zmienic karty (ok $140+VAT za karte) no i kupic koncentrator 100Mb
(ok $1800+VAT). Oczywiscie trzeba tez od koncentratora do poszczegolnych
komputerow pociagnac kabelek skretkowy klasy 5. Jesli chcesz rozdzielic siec
10Mb i 100Mb to musisz kupic jeszcze switch a to juz kosztuje prawie
$3400+VAT. Mysle ze najrozsadniej jest przejsc we wszystkich komputerach na
100Mb bo bedzie to kosztowalo ponizej $3000+VAT a nie dzielic siec na
szybsza i wolniejsza bo koszt przekroczy ponad $6500+VAT.
A tak w ogole czy jest sens robic upgrade na 100Mb przy 6 komputerach !?!
> i calkiem na inny temat: czy Asus P55T2P4 to dobra plyta, czy tez moze
> lepiej wziac Tyana albo A-trenda? (chodzi o TCH, a Intela maja juz tylko
> ATXy)

ASUS to bardzo dobra plyta, Tyan to bardzo szybka plyta i z duzymi
mozliwosciami rozbudowy a A-Trend to tania, popularna plyta.
Intel produkuje juz plyty tylko i wylacznie w standardzie ATX.

Piotrek