Re: Pytanko o Fast Ethernet

Autor: Jacek Nogala (jacekn_at_msp.waw.pl)
Data: Wed 09 Oct 1996 - 09:14:24 MET DST

Michal Rok wrote:
> W pewnej firmie jest 6 komputerow. Wiekszosc w jednym pomieszczeniu.
> Wszystkie pracuja w tej chwili na magistrali Ehternet. Wymyslilem, ze
> moznaby je zupgradowac do Fast Ethernetu. Mam kilka pytan: czy po jednej
> magistrali moga chodzic Fast i zwykly Ethernet? Czy moge (dla

Nie. Segmenty Ethernet i Fast Ethernet musza byc polaczone przez switch
(z portami
10 i 100) lub rozne karty w serwerze (o bridgach 10/100 jeszcze nie
slyszalem, ale
teoretycznie sa mozliwe). W 100VG-anyLAN jest to chyba troche prostsze
(na poziomie
hubow a nie switchy).

IMHO w przypadku przecietnej biurowej sieci lepszym pomyslem moze byc
uzycie switcha
Ethernet (np. SMC EZswitch: 6x 10BaseT). Jesli serwer(y) sa intensywnie
obciazane
lepszy bedzie switch z dod. wyjsciami FE (np. SMC EZswitch Plus: 6x
10BaseT, 2x 100BaseTX).

> ten serwer, czy wszystko? Aha, nie moge przejsc na Fast Ethernet
> skretka, bo kable sa juz przez sciane do drugiego pokoju polozone.

To Ci zostaje tylko swiatlowod ;-) Fast Ethernet dziala jedynie na:
- 100BaseTX: UTP kat.5 (te same pary co w 10BaseT)
- 100BaseFX: swiatlowod
- 100BaseT4: UTP kat.3, 4 lub 5 (ale na wszystkich parach)
Jak dotad nie zdefiniowano FE na koncentryk.

Pozdrowienia,

Jacek Nogala
jacekn_at_msp.waw.pl