Re: Czas z zegara atomoweg - RADIO CONTROLL

Autor: Tomasz Brykner (bryknert_at_snack.p.lodz.pl)
Data: Tue 08 Oct 1996 - 12:03:12 MET DST

Leslaw Frydel wrote:

> Hej!
> Czytalem kiedys w jakiej gazecie o uzadzonku co sie podlacza do PC i ono
> ustawia czas (transmisja radiowa)! Ale nie o to mi chodzi!
> Moje pytanie brzmi:
> Czy czas jest nadawany 24 godz. na dobe ?
> Moze ktos wie skad jest ten sygnal nadawany (slyszalem ze z niemiec)?
> MOze jakis adresik http://???.???.???.???/

Czesc
Nadajnik DCF77 (bo o niego tu chodzi) jest nadajnikiem o mocy
50 kW, pracujacym na czestotliwosci 77,5kHz w Mainflingen kolo
Frankfurtu w Niemczech.
Stacja ma zasieg 1500 do 2500 km.
Informacja czasowa nadawana przez DCF77 pochodzi z atomowego zegara
cezowego.
Pelny kod czasu nadawany jest co minute, a transmisja periodyczna trwa
59s.
Odbior sygnalow radiowych podobno jest rzeczywisci staly przez cala
dobe.
Blizsze informacje o systemie kodowania i sprzegu z PC-tem znajduja sie
w "Elektor Elektronik" wersja polska nr 3/93,
"Elektronika praktyczna" 7/94 (zegar DCF bez PC-ta) skad wyciagnalem
powyzsze informacje.

Tomek.

--
|        Tomek BRYKNER           |    " Nie bierz życia na serio -    |