Re: Netykieta a POLSKIE LITERY

Autor: Szymon Matuszewski (szymonm_at_wat.waw.pl)
Data: Tue 08 Oct 1996 - 10:07:13 MET DST

Tommy <tommy_at_fiksus.islub.lublin.pl> wrote:

> Nie bede cytowal bo nie denerwuje przwijanie zanim dojdzie sie do stedna.
Ja natomiast bede cytowal, zeby bylo wiadomo, do czego sie odnosza moje slowa :)
Twoje sa ogolne, wiec dobrze, ze nie cytowales niepotrzebnie.
> Co do polskich liter
> z tego co sie orietnuje to jest specjalna lista w ktorej dyskutuje sie nt. ogonkow.
Dokladniej: nt. 'co zrobic, zeby ogonki byly poprawne' itp.

> Na dodatek kazdy stosuje (swoj standart ogonkow)
Jezeli ktos zastosuje 'swoj' standard, to ktos go pouczy, co robi zle. Standard
kodowania polskich ogonkow jest w internecie przyjety jeden: ISO 8859-2.
Standardy przesylania sa dwa: Quoted printable i 8-bitowe.
O zadnych innych nie slyszalem.

> o wiele lepiej sie czyta bez ogonow
To jest wylacznie kwestia przyzwyczajenia. Z dwojga zlego wole czytac tekst z
krzaczkami, niz polskawy. Swego czasu moglem w srodku nocy odpowiedziec, jak
wyglada odpowiednik dowolnej litery zakodowanej w mazowii na ekranie bez
polskich liter. Do tej pory nie mam najmniejszych problemow z czytaniem
w mazowii, nauczylem sie tez czytac ISO 8859-2 pod cp1250

> Przypuszczam ze nadal bede odpuszczal sobie listy z ogonami.
Cóż, to jest już tylko twój problem.

Cześć.
Simon na razie po polskawemu.