Re: Nie To

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_hq.pm.waw.pl)
Data: Thu 03 Oct 1996 - 09:43:19 MET DST

Marek Baczek (mgb_at_qdnet.pl) wrote:

: Z poziomu administratora domeny moge zrobic zdalnie shutdown/reboot
: dowolnego
: serwera lub stacji w domenie bez potrzeby uzywania telneta.

Jednym slowem - masz siec w Polsce, ale wyjechales na 3 dni za granice
i niestety musisz zrobic shutdown NT server w PL. Co wtedy zrobisz?
Zakladamy, ze masz np. dostep do sieci, komputer z modemem itp.
Nie twierdze, ze tego nie da sie w ogole zrobic, ale chcialbym znac
procedure, a poza tym mam informacje, ze tego nie da sie zrobic
(byc moze bledna lub np. dotyczaca starszych wersji NT).

: Nie wiem o jakim oprogramowaniu piszesz. Ja nie wymagam, aby
: oprogramowanie
: z NT lub OS/2 dzialalo na jakims Unixie.

Nie pamietam jak sie to nazywalo (chyba mialo w nazwie slowo "shell").
Ja tez nie wymagam, by oprogramowanie z Unixa dzialalo na NT, sam MS
to wymyslil w czasie, gdy korzystanie z programow pisanych dla POSIXa
bylo w NT konieczne (przypuszczalnie w celu sprzedania NT rzadowi USA).
Ale byloby logiczne, gdyby mozna bylo uruchomic programy NT zdalnie,
a tego (o ile potrafie rozmawiac z osobami pracujacymi w firmie MS-PL)
nie mozna zrobic. Jesli mozna na NT uruchomic zdalnie tylko programy
tekstowe, to niestety oznacza to, ze sie zdalnie pracowac nie da, gdyz
normalne programy NT nie sa programami tekstowymi.

Oczywiscie, w kwestii formalnej - teoretycznie mozliwe jest wykonanie
pewnych czynnosci zdalnie.

: Nie, nie rozumiem. To ja twierdze, ze sa duze sieci dzialajace z NT i,
: ze
: Siec dziala na Unixach i NT raczej sie do tego nadaja.
: Nie wiem na jakiej podstawie wydajesz takie opinie jak powyzej.

Na podstawie mojej wiedzy.
Czy Ty naprawde nie zauwazasz zadnej roznicy pomiedzy Unixem i NT???
Po prostu Internet jest naturalnym srodowiskiem Unixa, wszystkie jego
uslugi sieciowe sa oparte o Internet, a Internet jest naturalnym
medium, ktorego uzywaja Unixy do realizacji wszystkich swoich zadan.
Dla mnie nie ma zadnej roznicy, czy siedze przy konsoli maszynki,
czy zadzwonie z domu modemem, czy tez polacze sie siecia z dowolnego
punktu na Ziemi - oczywiscie za wyjatkiem szybkosci transmisji.
Przez Internet lub modem moge wykonac _wszystkie_ czynnosci, ktore
moge wykonac siedzac przy konsoli, za wyjatkiem operacji dotyczacych
sprzetu. Wlasciwie nawet wole siedziec przy terminalu niz przy konsoli,
bo ta ostatnia ma taki dosc kiepski monitor, a zeby sie do niej dostac
musze szukac jakichs kluczy, otwierac jakies stalowe dzwi itd.
No i oczywiscie ostatni argument - zwykle w normalnych godzinach na
jednym moim komputerze pracuje kilka-kilkadziesiat osob, uzywajac
jako terminali maszyn z procesorami 286 i 386SX - 1MB RAM (lub 386DX
4 MB RAM w przypadku X Window System).

: Jakich uslug brakuje w NT czy tez dla NT?

To nawet nie chodzi o konkretne uslugi, a raczej o filozofie dzialania
NT. To po prostu nie jest system sieciowy, ktorego naturalnym
srodowiskiem jest Internet. Ja nie twierdze, ze NT jest zle. Ono po prostu
nie nadaje sie do pewnych zastosowan, podobnie jak kazdy inny system.
Teoretycznie NT zapewnia wiekszosc uslug, jednak pozytek z nich
nie jest niestety taki, jak w Unixie (za wyjatkiem uslug, ktore sa
naturalne dla NT, niestety nie sluza one do pracy zdalnej).

Tak jak NT nie nadaje sie do realizacji Internetu, tak Unixow nie polecam
dzieciom do gry, a Novelli do DTP.

: PS. A moze jednak zalozymy grupe pl.comp.os.winnt

Oczywiscie, zalozcie. Jak bede mial jakis problem z NT, ktorego sam
nie bede w stanie rozwiazac, to bede mial gdzie zapytac. Niestety,
dosc czesto musze zajmowac sie produktami MS.

--
Krzysztof Halasa
Palac Mlodziezy                      Internet: khc_at_pm.waw.pl