Re: Dlaczego nie w [bylo: Re: Windows 95 => Skandal 95]

Autor: Piotr Trzcionkowski (trzcionk_at_us.edu.pl)
Data: Mon 30 Sep 1996 - 00:57:20 MET DST

Mon, 23 Sep 1996 20:12:24 GMT, warta_olsztyn_at_telbank.pl (Grzegorz
Bodaszewski) napisal(a):

>Wlasnie dzisiaj sprobowalem z dyskiem 1.2 GB i wyszla kicha - tzn.
>owszem, sformatowalo sie jako HPFS i zainstalowalo, ale chkdsk
>zaczal potem 'sypac' bledami logicznymi.

Ale to jeszcze o niczym wielkim nie swiadczy. Mozesz miec troche
niekompatybulny sterownik HD

>Kilka wyjatkow z ksiazki: Przewodnik uzytkownika OS/2 Warp:
>Str. 287: 'Jezeli na partycji ma sie znajdowac system operacyjny,
>musi sie ona znajdowac na pierwszych 1024 cylindrach dysku'
>Str. 297: 'Wszystkie partycje ustawione jako instalacyjne musza sie
>znajdowac w obszarze pierwszych 1024 cylindrow dysku twardego'
>Str. 299: 'Jedynym zastrzezeniem do polozenia partycji Boot Managera
>jest fakt, ze powinna sie ona znajdowac w obszarze pierwszych 1024
>cylindrow glownego dysku twardego.
>
>Cos chyba jednak jest w tych cyferkach :-)

Cos jest np. to, ze LBA wlasnie to zapewnia. A poza tym moze byc na
zapas jak w Win95, gdzie jasno pisze, ze trzeba go zainstalowac na
partycji na pierwszym dysku w systemie. Tyle, ze wystarczy na czas
instalacji zamienic dyski miejscami albo jeden wypiac i wszystko jest
ok.

>Przy okazji: 'pokaralo' mnie, bo nie czytalem watkow dotyczacych
>kart graficznych i teraz mam problem. Zainstalowalem w Conneccie PL
>drivery do karty S3Trio64 i mam ciekawy efekt: w trybie 1024/738/256
>'zuczki' zamiast 'ogonkow' w naglowkach okien WIN-OS2, a w trybie
>800/600/256 jest dobrze ! Czy orientujecie sie, skad to sie moze
>brac ? Jakies pliki *.fon przegrywal sobie z dyskietki, wiec obecnosc
>'krzakow' mnie specjalnie nie dziwi, ale dlaczego w jednym trybie jest
>dobrze, a w drugim zle ?

Pewnie os wybiera rozne fonty dla roznych rozdzielczosci i akurat
trafia na niewlasciwe. Zainstaluj jeszcze raz Win (ew. wybiez nowa
karte) a kolejnym razem wytnij niepolskie fonty z tego co instalujesz
i podloz fonty z WinOSa

Mam natomiast troche podobny problem. Po zainstalowaniu sterownikow
dla rozszerzonych trybow mojej karty programy graficzne Dos sa takie
prazkowane. Rozdzielczosc jest ta sama 640x480 ale kolorow 256 zamiast
16-tu. I co to zrobic? Jak sie wydaje wina sterownika, ale do tej
karty mimo, ze jeszcze przyzwoita nikt juz nowego sterownika nie
napisze.

>Grzegorz Bodaszewski

Piotr Trzcionkowski
tel. +48 (0-32) 1-284-907