Re: Archiwizacja a prawo autorskie

Autor: Piotr Trzcionkowski (trzcionk_at_us.edu.pl)
Data: Mon 30 Sep 1996 - 00:57:34 MET DST

24 Sep 1996 20:20:41 +0200, khc_at_hq.pm.waw.pl (Krzysztof Halasa)
napisal(a):

> [...]
>: byl tam kiedys plik ktorego autor nie zyczyl sobie aby byl free i pozniej
>: krecil glosno nosem bo pliczek w kilka godzin pozniej lezal na setkach
>: serwerow na swiecie. Wlasciwie to osoba robiaca mirro nie byla winna (bo
>: robi wszystko skrypt) ale z drugiej strony (z punktu widzenia prawa)
>: dopuscila sie przestepstwa.
>
>Hmm... Dziwne. Dla mnie wlasciciel sunsite udostepnia zawartosc
>swoich dyskow z prawem ciagniecia ich, mirrorowania itp. Najwyzej
>wlasciciel sunsite moglby byc winien, i to pewnie nie przestepstwa,

Co za roznica czy pomylka czy przestepstwo. sunsite ponosi
odpowiedzialnosc za to co udostepnia w tym sensie, ze jesli udostepni
plik a pozniej okaze sie, ze autor sobie nie zyczy to winny jest
sunsite i autor moze zazadac odszkodowania a jesli dowiedzie, ze bylo
to celowe to to juz bedzie przestepstwo. Musi wiec to jakos sprawdzac.
Tyle, ze jak pisalem sytuacja nie przystaje ani troche do archiwizacji
danych.

>Mysle, ze firma nagrywajaca CD powinna upewnic sie w legalnosci
>operacji tylko w przypadku watpliwosci, czyli np. uzasadnionych
>podejrzen.

Otoz to. W zasadzie ma jednak prawo przegladac twoj HD. Wszystko tak
naprawde zalezy od umowy jaka zawiera z klientem.

Piotr Trzcionkowski
tel. +48 (0-32) 1-284-907
mailto:trzcionk_at_us.edu.pl
http://www.cto.us.edu.pl/~trzcionk