Re: Archiwizacja a prawo autorskie

Autor: Piotr Trzcionkowski (trzcionk_at_us.edu.pl)
Data: Mon 30 Sep 1996 - 00:57:28 MET DST

24 Sep 1996 13:06:51 GMT, emde_at_virgo.ii.uj.edu.pl (Marcin Danielak)
napisal(a):

>Mam pytanie. Jak sie ma archiwizacja danych na plytkach CD do praw autorskich.
>Czy firma, ktora wykonuje taka usluge, powinna sprawdzac, co klient przynosi
>do skopiowania - czy dziala niejako "na slepo" - kopiuje co leci, na odpowie-
>dzialnosc klienta.

Jesli nie ma podstaw by sadzic, ze jest tam kradzione oprogramowanie
to nie ma powodu nic sprawdzac. Oczywiscie dla wlasnego dobra moze
firma zawierac inne umowy. Podstawy to nie tylko "widzimisie" ale cos
bardziej konkretnego. Np. pewna informacja, ze klient ma programy
pirackie. Kolejna sprawa, ze firma moze sobie zyczyc by nagrywajacy
nie interesowal sie zawartoscia kompaktu. Wtedy tym wieksze podstawy
musza miec miejsce. Jesli jednak takie oprogramowanie znajdzie moze to
zglosic na Policje i jeszcze oskarzyc o oszustwo.

>Przy okzji - moze ktos wie, czy w internecie sa jakies zrodla informacji na ten
>temat - tekst ustawy o prawach autorskich, albo jak sie skontaktowac z organiza-
>cja, ktora zajmuje sie ochrona praw ( jak to sie nazywa ... ?) w Polsce

W Polsce a chodzi o Ci chyba o polskie ustawy nie ma chyba zadnych
rzeczowych informacji. Natomiast krotka notka o prawie autorskim tylko
opisowo jest gdzies na moim serwerze -> szukaj altavista advanced
query szewc AND autorski a powininna to znalezc albo jeszcze dodaj
"AND praw" ew jeszcze ze to w polsce zdaje sie host:www.cto.us.edu.pl

> Marcin Danielak

Piotr Trzcionkowski
tel. +48 (0-32) 1-284-907