Re: Win NieTe

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Wed 28 Aug 1996 - 19:11:11 MET DST

> Musze sobie zainstalowac win NieTe i w zwiazku z tym mam pytanie:
> Czy instalacja jest niebezpieczna ?
> Mam na dysku DOS, OS/2 i jedna wolna partycje na ktorej chec to
> sobie zainstalowac. Czy Istnieje ryzyko ze przy instalacji zniszczy mi
> pozostale partycje (tak jak to lubi G'95), czy zdarza sie zniszczenie
> innych partycji podczas pracy ? Jak pracuje na ostatniej parycji
> na dysku ?
> Jak ew. uchronic sie przed niespodziankami ?

Nie wydaje mi sie, azeby byla niebezpieczna. Jedynyu problem, to rownoczesne
startowanie OS/2 i NT - nie lubia sie wzajemnie. Podobnie systemy plikow NTFS
i HPFS jesli siedza razem na jednym dysku moga powodowac problemy. NT jest
inteligentniejszy os OS/2 (mimo mojej niecheci do M$) jesli chodzi o wybor
partycji - instaluje sie wszedzie (np. na 3cim dysku logicznym na partycji
extended powyzej 1024 cylindra itd) i ma dosc przyjemny "boot manager".
Podoba mi sie z tego powodu, ze konfiguruje sie go przy pomocy prostego pliku
textowego, ktory mozna edytowac dowolnie podobnie jak np. pliki .ini. Nie
mialem okazji by zniszczeniu ulegly dane na innych partycjach. Co wiecej -
instalacja na dysku, na ktorym sa stare Win 3.1 powoduje, ze NT sa w innym
katalogu i zupelnie sobie nie przaszkadzaja. Polecam poza tym pozostanie przy
FAT w miejsce NTFS. Zauwazylem, ze FAT nie wiedziec czemu jest... szybszy, a
oferuje te same mozliwosci (dlugie nazwy plikow itd). W jaki sposob? Za
pomoca atrybutu "etykieta dysku" - takich plikow nic nie widzi i w zwiazku z
tym sa siwietnym sposobem na przechowywanie dodatkowych informacji. Zreszta
'95 robi to dokladnie w ten sam sposob, stad takie problemy z dyskami (bledy)
i odinstalowaniem tego cholerstwa. Obejrzyjcie sobie zawartosc partycji pod
jakiems diskeditem, na ktorej siedzialo Win95 - masa dziwnych plikow-fantomow.

karpio

PS1. NT to generalnie niezly system.
PS2. Nadal nie znosze M$.
PS3. Programy z 95 chodza pod NT.
PS4. Nie widze wiec powodu, by stosowac 95 :)))
PS5. I tak wszyscy skonczymy na NT, jak nie teraz to za rok.
PS6. Jak nie masz 32MB RAM to sobie daj spokoj z NT (z 95 tez...)
PS7. Ale pamiec jest taka tania, ze 32MB to za malo ;)))