Re: REFERENDUM: Polskie znaki czy na razie bez?

Autor: Michal Tyrala (kbns_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Wed 21 Aug 1996 - 23:55:04 MET DST

Szanowni dyskutanci!

Postingi Z i BEZ polskich liter daja sie przeczytac przez obie z dyskutujacych
tu stron. Ale pewni panowie (panie?) przyjeli za punkt honoru _zmusic_ reszte
do pisania z ogonkami. Mnie osobiscie nie przeszkadza ekran z krzaczkami - daje
sie to odcyfrowac. Przypuszczam rowniez, ze i politowcy (a moze politycy? ;-))
nie maja problemow z przeczytaniem postingow bez ogonkow.
Panowie! Ta grupa troche czasu funkcjonowala bez politow i jakos nikt z Was
na tym nie ucierpial. I nagle masa ludzi zyc bez politow nie moze.
Czy uzywanie ogonkow jest dla Was az tak niezbedne?
Zeby byla jasnosc: ja nie nawoluje do nieuzywania politow. Ja tylko prosze
o troche tolerancji dla tych, ktorzy pisza bez nich. Ja np. szanuje to,
iz paru z Was pisze z ogonkami, chociaz takie QP(a) czyta sie, delikatnie
mowiac, niewygodnie. Skora ja sie moge wysilic, to Wy chyba tez, nie?
A skoro jeszcze nie kazdy program obsluguje polskie literki, to miejcie
rowniez szacunek dla tych, co takich programow uzywaja.
Poza tym rozumiem, ze jak czlowiek przez pol dnia pisze tekst z uzyciem
ogonkow, to mu sie trudno byloby przestawic na pisanie bez. No i niech
tak pisze. Ale jak mnie taki klient wyzywa od kretynow, to niech sobie
w myslach doda moje "Z wzajemnoscia" (w koncu z Krety nie pochodze ;-)).
Aha. Ja pisze bez ogonkow bo nie mam mozliwosci pisania po polsku w ISO,
a nie chce robic tu smietnika jakims CePem 1250 (toc to jeszcze sprzed
Grunwaldu ;-)).
Moje 3 grosze w temacie "norma": W/g PN klawiatury sa qwertz. Czy moze jak
Wam sie odmieni bedziecie apelowac o wyrywanie klawiszy?
Juz dzis wyrzucmy qwerty !!! (;-)).

PS1. Ten posting w moim zamysle mial byc ugodowy. Jak ktos to odbierze inaczej
to prosze o ew. uwagi emailem, bo na listach dosc juz jest postingow na ten
temat (a jakby kto chcial przyklasnac ;-) to tez email).

PS2. Pytanie DO PRZEMYSLENIA (nie chce odpowiedzi): Ilu z Was odpowiedzalo
Jackowi Piskozubowi na Referendum? (Ja to zrobilem zanim zaczela sie ta burza).

PS3. Niniejszy posting chcialbym traktowac jako zamkniecie rozpoczetych przeze
mnie watkow tej dyskusji. Wszyscy Ci ktorym nie odpowiedzialem bezposrednio
niech powyzsze traktuja jako moja odpowiedz. W sprawie ogonkow chcialbym
zamilknac (co proponuje innym). Przez szacunek dla ludzi ktorzy nie lubia stada
postingow o niczym (to dotyczy pl.comp.pecet).

pozdrawia POLITycznie niepoprawny ;-),

--
Michal Tyrala
kbns_at_zeus.polsl.gliwice.pl