Re: Cyrix vs Intel

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Wed 21 Aug 1996 - 20:41:53 MET DST

> Z tego co wiem to tylko Cyrix 6x86-P200+ (czyli 150MHz) chodzi z zewnetrznym
> zegarem 75MHz. Cyrix nie opracowal jeszcze technologii, ktora umozliwia inne
> mnozenie niz 2x. Pentiumy nie umieja chodzic na zew. 75 MHz ale Pentium Pro
> juz tak i to w tej chwili (sprawdzilem!). Specyfikacja PPro tez o tym wspomina.

nie wydaje mi sie. podejrzewam nawet, ze jaby zwykle pentium 100
ustawic zewnetrznie @100MHz i tylko x1 to tez by dzialal. w sumie
naprawde niewielka czesc procesora pracuje z nizsza czestotliwoscia i
nie widze przeszkod, zeby caly mogl gonic szybciej. jedyny problem to
to, czy da sie ustawic odpowiedni mnoznik i czy nie ma jakichs
glupich zabezpieczen (overclk protection). w ten sam sposob ustawialo
sie przeciez dx4/100 na 2*50, mimo ze intel mowil ze sie nie da.
tyle, ze na razie nie mam plyty, na ktorej moglbym takie cos ustawic
i potestowac.

> Jedynym mi zanym chipsetem, ktory moze obslugiwac zegary zewnetrzne powyzej
> 66MHz jest VLSI Lynx. Jest on stosowany przez firme DFI, ktora jest z kolei
> pierwsza i jedyna (na razie) firma produkujaca plyte dla Cx 6x86-P200+ bo
> umie zrobic 2*75MHz.

Diamond Flower International? ;) Widzialem ich plyty jeszcze ze 4 lata
temu, a nawet mialem jedna (plyty serii PUMA - swietna rzecz jak na
tamte czasy: grafika na et4000 zintegrowana z wymiennym modulem
procesora wkladana do 3ciego slotu vlb; na plycie nie bylo procesora
wcale). Mozesz podeslac wiecej info nt. tego chipsetu? jak wyglada w
porownaniu z HX i SiSem 551x (wydajnosc, mozliwosci)?

karpio