Re: Cyrix vs Intel

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Wed 21 Aug 1996 - 19:32:00 MET DST

Witam!
Dzieki za wyniki testow. Ciesze sie, ze mozna tu znalezc czasem takze
listy tego typu. Wynikow kwestionowac nie bede, jednak niezupelnie
zgadzam sie z komentarzem. Mam takze kilka dodatkowych pytan:

Moim zdaniem, z przedstawionych danych jednoznacznie wynika przewaga
procesora Pentium 150 jako bardziej uniwersalnego i lepiej radzacego
sobie z tzw. srednimi (ogolnymi) zadaniami oraz zadaniami
wymagajacymi wiekszej mocy obliczeniowej. Mimo, ze w niektorych
operacjach cyrix jest wyraznie szybszy (nie opieralbym sie jednak
specjalnie na wynikach testow - procesory sa tak konstruowane, zeby
testy pokazywaly wlasnie to co pokazuja...) pentium ogolnie daje nam
wieksza wydajnosc i "lepiej rozlozona".

> Sysinfo:
> 476.4 816.3

nic z tego nie wynika, bo sam pewnie potwierdzisz, ze dwukrotna
roznice w predkosci procesora widac natychmiast, zas w opisanym
przypadku przewaga wcale nie byla taka oczywista :)

> Checkit 3.0
> 117629 117629 Dryhstones (ciekawe bo taki sam wynik ma P133)
> 44360,0 36170,2 KWethstones

proste - jest to istota pomiarow cyfrowych: sa pewne przedzialy i
dopiero po ich przekroczeniu wynik osiaga wartosc kolenjej pozycji. w
przypadku checkita wysoka dokladnosc uzyskujemy przy malych i srednich
predkosciach (do 386dx40); pozniej z kazdym mipsem dokladnosc
znacznie maleje (o czym zreszta checkit lojalnie uprzedza podczas
testow). p133 i p150 nie sa oczywiscie takie same, a jedynie oba
mieszcza sie pod znajdujaca sie gdzies daleko nad nimi poprzeczka -
stad taki sam wynik.

> Duke Nuken 3D (ekran startowy I-ej, planszy widok na srodek sali)
> 32 fps 24 fps

> 149.36 143.28 WORD
> 655.68 655.68 CAD
> 126.16 117.36 A.Kalkulacyjny
> 267.20 245.60 DRAW
> 299.60 290.48 OVERAL

moim zdaniem natomiast generalnie intel jest szybszy, z tym, ze cyrix
ma szybszy cache i znacznie zoptymalizowane wykonywanie pewnych (jak
sadze najczesciej wykonywanych przez testy) operacji. generalnie daje
to wzrost predkosci, nigdy jednak az tak duzy jak pokazuja testy.

> Plyta glowna bodajze PROVAC 1.0 PnP na
> chipsecie Intel Triton VX z 256 Pipeline Burst Cache

hm... jak ustawiles 75*2???? :o

karpio

ps. przy okazji ostatniego pytania: co z zapowiadanym 75 i 100MHz
chipsetem do pentium?