Re: Conner CFS540A

Autor: Slawomir Bialek (civic_at_silter.silesia.ternet.pl)
Data: Mon 19 Aug 1996 - 14:08:08 MET DST

Slawomir Bialek <civic_at_civic.silesia.ternet.pl> wrote:

SB> w LBA jest inna? nie wierze :)
nadal nie wierze :)

SB> po przestawieniu trybu x na y, system operacyjny sie nie zaladuje,
SB> poniewaz zmienia sie liczba glowic/stron (i sciezek)
SB> nadal twierdze odpowiednie przeliczenie tych danych i poprawienie w
SB> tablicy partycji poprowadzi nas do sukcesu...

SB> zreszta ide sie w to pobawic... napisze na liste o efektach

dobra, sprawdzilem

partycja dosowa wielkosci 125 MB zapelniona w 90% na dysku 1,2 GB
od poczatkow jego istnienia ustawionym jako LBA...

przeliczam pozycje w tablicy partycji, zmieniam z LBA na LARGE w BIOSie,
bootuje system... dziala, uruchamiam kilka programow - dzialaja
Norton Disk Doctor nie wykrywa zadnych bledow czyli partycja jest
widoczna dobrze, jeszcze troche kopiowania, nadal bez bledow... dziala :-)

przeliczam jeszcze raz, i zmieniam teraz z LARGE na NORMAL
efekt taki sam, podobne testy, wszystko dziala...

wynika z tego, ze mozna to ustawienie w biosie w razie potrzeby przelaczyc,
odpowienio przeliczajac tablice partycji
dysk byl nagrany w LBA zmienilem na LARGE, zmienilem na NORMAL i dzialalo,
z tego chyba wynika, ze w drugim kierunku tez bedzie dzialalo
czyli IMO mozna przestawiac z kazdego na kazdy ;)

uwaga-1: nie zmienialem nic w bootsectorze partycji dosowej, bo
         i z niezmienionym dzialalo dobrze, lecz jesli ktos chcialby
         to robic to proponuje zajrzec do niego i jesli sa tam dane
         o liczbie stron/glowic dysku to lepiej je dostosowac

uwaga-2: system bootowalem z dyskietki, poniewaz ta partycja dosowa
         nigdy nie byla bootujaca, i za cholere nie moglem zmusic
         komendy 'sys' aby mi tam system zainstalowala
         (no room for.......)
         przypuszczam, ze po zmianie trybu NORMAL/LARGE/LBA na cos innego
         bootsector moze miec klopoty z zaladowanie io.sys, poniewaz
         zmienia sie geometria dysku, i dane o polozeniu io.sys moga
         sie nie zgadzac... wystarczy w tym przypadku zaladowanie
         systemu z dyskietki i po upewnieniu sie, ze partycja jest
         widziana poprawnie 'sys A: C:'

uwaga-3: oczywiscie przelaczanie to ma sens, tylko wtedy jesli
         potrzebna nam partycja bedzie po przelaczeniu
         nadal miescic sie w pierwszych 1024 cylindrach dysku

to by bylo na tyle
--c