Re: Conner CFS540A

Autor: Grzegorz Szyszlo (ZNIK_at_pluton.pol.lublin.pl)
Data: Tue 13 Aug 1996 - 12:49:51 MET DST

> Przejscie large <--> normal _powinno_ (lecz NIE musi) byc bezbolesne -
> kolejnosc adresowania obszarow jest teoretycznie taka sama. W LBA jest
> jednak inna. Dlatego przejscia LBA <--> normal i LBA <--> large raczej sie
> nie udaja.
> Test jest prosty: wielu z nas ma juz dyski > 504MB, zwykle ustawione jako
> LBA. Wystarczy przestawic w setup'ie na large by po restarcie zobaczyc
> 'Missing operating system'. To wlasnie stad, ze BIOS nie moze sie na dysku
> doszukac jadra s.o. w miejscu, ktore uwaza za poczatek partycji.
>
> B.R.J., tj.:
> [...]

Ja sie jeszcze nie spotkalem, zeby zmiana pomiedzy LBA-LARGE-NORMAL
pomiedzy soba odbyla sie ot tak sobie bezbolesnie. po zmianie fdisk
pokazuje nieprawidlowe rozmiary partycji. Pierwsza partycja jest niby
widziana normalnie, jednak w podkatalogach sa juz kwiatki.

         /=====\__/=====/ http://avalon.wbc.lublin.pl/~znik |
         | Grzegorz Szyszlo mailto:ZNIK_at_pluton.pol.lublin.pl |