Re: Myszki. Jak to podlaczyc?

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Thu 15 Aug 1996 - 03:46:27 MET DST

On Wed, 14 Aug 1996 11:49:51 +0200, Maciej Szmit wrote:

>Hmm.. kiedys o czyms takim myslalem (ale tylko myslalem). Z tego co wiem
>port rownolegly (standardowo) ma tylko 4 piny ktore dzialaja w obie
>strony.

nowoczesne porty rownolegle
(te w nowych motherboards cczy multi-I/O)
ECP czy EPP pozwalaja korzystac z wszystkich bitow

>Jest jeszcze port szeregowy ale jest jeszcze jedna rzecz - port
>joysticka (gameport). W joyach analogowych wartosc wychylenia jest
>przekazywana w ktoryms-tam porcie dla pionu i w ktoryms-tam dla poziomu
>(nie mam pod reka literatury ale daje sie to sprawdzic)

niestety to nie prawda, nie ma zadnego portu na ktorym
mozna odczytac wartosc wychylenia. Jest to zrobione
zupelnie inaczej, ale nie bede sie rozwodzil nad szczegolami
tym bardziej ze niedawno dyskutowalismy na pececie na ten temat.

>Moim zdaniem najprosciej:
>1. Kupic taniego joy'a
[...]

w sumie pomysl z gatunku CDD

(nawet gdyby sie uprzec i jednak wykorzystac gameport
to po jaka cholere joystick?)

Grego

P.S. Karte z 8255 mozna kupic za pare groszy.