Re: Conner CFS540A

Autor: Michal Tyrala (kbns_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Wed 14 Aug 1996 - 19:37:31 MET DST

Grego_at_RMnet.IT (Gregorio Kus) wrote:
> On Tue, 13 Aug 1996 13:16:07 +0200, Jarek Lis wrote:
[...]
> Glownego katalogu i pliczku IO.SYS
> (to sie odnosi tylko do scisle okreslonego s.o.)
> szuka programik zawarty w bootsektorze a nie bios.
> BIOS laduje bootsektor i skacze pod okreslony adres
> w nim zawarty.

> Grego

Panowie!
W/g moich informacji io.sys jest wczytywany na podstawie znajomosci jego
fizycznej lokalizacji na dysku (a nie "glowny katalog" i "pliczek").
Z tego co wiem, to wlasnie io.sys (a moze pozniej msdos.sys?) tworzy
logike "katalogow i pliczkow" (dla "s.o.", a nie na dysku).
Dla nieprzekonanych proponuje zabawe:
  1. (wazne!) wykonac dyskietke startowa DOSa (z sys.com)
  2. przemiescic io.sys z \ do jakiegos podkatalogu (albo lepiej: na
     inny dysk), a potem z powrotem do \.
  3. przekonac sie ;-) (reboot).
Dodam, iz mam znajomego, ktory jak kogos nie lubil, to mu robil takie niesmaczne
zarty (pkt 1. oczywiscie olewal ;)).
pozdrawiam,

--
Michal Tyrala