Re: Win NT i dual Pentium

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Tue 13 Aug 1996 - 19:14:57 MET DST

> Andrzej> zastosowanie PPro w kazdym (!) przypadku daje lepsze
> Andrzej> rezultaty niz mnozenie zwyklych Pentiumow na
> Andrzej> plycie. Wniosek: lepiej (wydajniej i taniej) jest nabyc
> Andrzej> plyte PPro (np. 200 z 512kB, ew. mniejsze) niz pakowac
> Andrzej> sie w koromyslo 2x Pentium 200...
>
> Zaprzeczasz sam sobie.

czemu? sprawdzmy:

czysta matematyka - mam dwa komputery: w jednym jest procesor o mocy
powiedzmy 200, a w drugim dwa procesory o mocy 100. pierwszy komputer
kosztuje 200, drugi zas kosztuje 800. jak dla mnie jest to zupelnie
jasne.

kazdy system "marnuje" jakies 20-30% mocy obliczeniowej
lacznie na obsluge drugiego procesora. musialbys miec niezwykle
dlugie procedurki (taski) przy duzym czasie przelaczania zadan zeby
to sie oplacilo, co jednak biorac pod uwage wydajnosc pierwszego
komputera przy zastosowaniu dobrego (wielozadniowego) systemu
operacyjnego nie ma w sumie sensu. a poza tym jest drozsze.

dwuprocesorowe pentiumy powstaly w czasach, gdy nie bylo
jeszcze pentium pro - to tlumaczy ich istnienie ;)

odnoscie twoich informacji o cache itd - informuje, ze pentium pro ma
znacznie wydajniejszy system cache niz pentium. podobnie jednostka
zmiennoprzecinkowa w pro jest wydajniejsza niz sumy dwoch zwyklych
pentiumow.

moim zdaniem, nie potrzeba nic wiecej, bez wzgledu na wspomniane
dodatkowe okolicznosci (mozliwosci).

pozdrawiam i dziekuje za rzeczowy list z watpliwosciami - ostatnio
malo tu takich :)

karpio