Re: Dlaczego NT nie nadaje sie do oblicze? ? (by?o: Re: Win NT i dual Pentium)

Autor: Tomasz Kłoczko (kloczek_at_disneyland.mif.pg.gda.pl)
Data: Tue 13 Aug 1996 - 15:00:33 MET DST

Jarek Lis <lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl> wrote:
: Tomasz =?iso-8859-2?Q?K=B3oczko?= (kloczek_at_rudy.mif.pg.gda.pl) wrote:
: : Wojciech Galazka <wgalazka_at_zoolook.chem.uw.edu.pl> wrote:
: : : Szef chce kupic NT i dual Pentium do liczeenia. Czy to ma sens ?
: : : Z tego co wiem, slabo jest wykorzystywany drugi procesor przez NT.
: :
: : 1) Po co na maszynie służaczej do obliczeń środowisko graficzne?

: Byc moze wyniki obliczen warto zobrazowac. Albo parametry najlepiej
: wprowadza sie "na oko" [czyli - klikajac po obrazku)"

Jeżeli mówimu o maszynce do obliczeń to grafika nie jest potrzebna. Jeżeli
chodzi o obróbkę/prezentację wyników obliczeń to nie musi się to odbywać w
tym samym miejscu. W takim przypadku pomocna jest sieć, a jeżeli wyników w
postaci plików jest niewiele to do przeniesienia ich w inne miejsce
może posużyć nawet dyskietka. Zauważ, że w tekście powyżej jest mowa o
komputerze do liczenia, a nie do prezentacji. Jeżeli w powyższym przypadku
komputer ten ma być podłączony jednocześnie do sieci to zapewne w tejże jest
przynajmniej jeszcze jedna jednostka, którą można będzie wykorzystać do
celów prezentacyjnych.

[..]
: : Zauważ że
: : NT nie ma możliwości odpalenia konsoli znakowej bez odpalania grafiki
: : wcześnie. Skutek jest taki, że kupe mocy procesora idzie w gwizdek.

: Grafika nie uzywana (czyli zadajemy robote i odchodzimy, a na ekranie
: nic sie nie zmienia) procesora w ogole nie obciaza.
: [Hm, byc moze pod NT nie jest az tak dobrze...].

Właśnie to sugerowałem :-)

[..]
: : Nie wiem czy ktoś zauważył, że NT jest dostępne w wersjach AS i workstation.
: : Obie wersje w zasadzie się niczym nie różnią. Na mój gust są to systemy
: : **workstation**. Przecież AS (aplikaction serwer) to nie jest sewer
: : aplikacji, bo w NT nie ma pracy zdalne.

: Jak masz program AS - to jest...

Zauważ że pod U* nie ma takiego rozróżnienia i nie wydaje się niepotrzebnie
po dwakroć pieniędzy na programy AS i nie AS.

PS. Coś nie tak z polskimi literkami (nagłówek listu niepoprawny i qp w
nagłówku też źle rozpoznawane). tin jakby za stary. Przydałby się
upgrade :-) do tin 1.3 beta unoff.

PS2. Czy może ktoś wie coś na temat zakłuceń funkcjonowania news-ów w pl. Od
kilku dni wszystko to co posyłam na sunrise.pg.gda.pl nie wychodzi poza
niego. Zgłaszałem to i ponoć jest niby wszystko wysyłane na news.nask.org.pl
ale jakoś tego tam nie widać, żeby to dochodziło. Ten list jestem zmuszony
min wysyłać także z nask. Być może usterka w tym wypadku leży poza PG.

"Ludzie nie maja problemów, tylko sobie sami je stwarzają"
Tomasz Kłoczko, student, PG FTiMS | e-mail : kloczek_at_rudy.mif.pg.gda.pl