Re: Win NT i dual Pentium

Autor: Wojtek Piecek (wojtekp_at_tch.waw.pl)
Data: Fri 09 Aug 1996 - 19:13:24 MET DST

Grzegorz Szyszlo napisal(-a) :

> o ile ta aplikacja w fortranie z fork'a korzysta. na pewno jest cos w
> tym stylu w win nt. tyle ze watpie, zeby ta aplikacja dala sie
> podzielic na rownolegle pracujace moduly (tu oczywiscie zgaduje).
> podejrzewam ze to jest jakie zagadnienie polegajace na rozwiazaniu
> jakiejs poteznej macierzy, byc moze ze zmieniajacymi sie w czasie
> kilkoma jej elementami. ale to nie temat na liste pecet :)

No wiec rozmawialem kilka dni temu z czlowiekiem n/t czy programy w jakich
pisza dziela (jakies c + jakis visual basic) moga zrobic fork(). Nie moga.

Nie wiem jak tutaj wyglada Fortran, wielu numerykow go chwali ze jest dosc
dobry.

> oczywiscie tak. albo mozna machnac do sprzetu stosowna ilosc RAM,
> i skompilowac program do DPMI. wtedy tez bedzie szybciej niz pod
> jakimkolwiek innym systemem. oczywiscie w DPMI da sie zrobic max
> 16MB. ale wystarczy zarzadac utworzenia minimalnego swap, aby lyknal
> caly ram. nie wiem tylko czy jest jakic fortran do dos dpmi :)))))
> ot zagadka.

Wiesz, zamiast tak kombinowac jak kon pod gore to lepiej jednak postawic
linuxa, napisac make i niech sie liczy ... A i tak zyskasz na tym wiecej.

Poza tym ma to jeszcze jedna ogromna zalete - skalowalnosc. Jesli
stwierdzisz ze jednak moc maszyny nie ta (ale nie NieTa) to kompilujesz na
nieco wiekszym pudelku i chodzi szybciej. Z dosem to juz tak nie bedzie ...
nawet jesli bedziesz wymienial po kolei procesory ...

--
-w