Re:Maly problem z CD-ROM

Autor: Piotr Frydrych (Piotr.Frydrych_at_p123.f84.n480.z2.fidonet.org)
Data: Tue 06 Aug 1996 - 22:18:08 MET DST

Hi ALL!

04 Aug 96 23:57, Robert Rogucki => All:
 RR> Mam taki dziwny przypadek.
 RR> Podlaczylem CD-ROM'a jako SLAVE na drugim kanale IDE i teraz ....
 RR> Jesli nie mam podlaczonego twardziela na pierwszm kanale to komput za
 RR> chiny nie chce zobaczyc tego CD. Moze ktos mial juz taki problem
 RR> ? Bede dzwieczny za odpowiedz :)
Nie wszystkie plyty glowne rozpoznaja CD ROM jak jest sam na kablu w pozycji
SLAVE. Jezeli masz CD ROM i wyjmowalny HDD to najlepiej zezworować CD ROM na
pozycje CS - Cabel Select. CD bedzie sie automatycznie dostosowywal w zaleznosci
czy dysk jest czy go nie ma na MASTER lub SLAVE.

 RR> I jeszcze jedno. Tylko prosze przeciwnikow WIN95, aby mi nie mowili
 RR> zebym sie przesiadl na LINUX'a albo FREE BSD lub inne unixopodobny
 RR> system. Ostatnio wymienilem moja kate dzwiekowa na lepsza tzn EES688
 ->> ESS 1688 + WAVE ( PLUG and PRAY). Chodzi to jak cudo tylko jest
 RR> jedno ale, gdy wlaczam po raz pierwszy komputer, WIN95 zglasz iz karta
 RR> jest zle zainstalowana lub zle dziala lub .... Ale wystarczy tylko
 RR> zrestartowac komputer i wszystko jest OK. Co to moze byc ? :)

Moze to byc spowodowane tym, ze Twoja plyta nie zapamietuje prawidlowych
ustawien kart PnP i po kazdym wlaczeniu komputera wczytuje ustawienia
standardowe - na ekranie po kazdym resecie pojawia sie komunikat Updating ESCD.

                            Piotr Frydrych