Re: Conner CFS540A

Autor: B. Ryszard Jasicki, Serwis Komputerow Osobistych (rjasicki_at_telbank.pl)
Data: Mon 05 Aug 1996 - 22:55:11 MET DST

At 16:26 05.08.96 +0200, you wrote:

> Mam komputer z BIOS'em AWARD (datowanym styczen 1995), plyta z VLB,
>do tego dolaczony jest dysk 540 MB Conner CFS540A.
> Na koniec jeszcze pare szczegolow:
> - w setup'ie dysk jest ustawiony jako NORMAL
> - gdy go ustawie jako LBA lub LARGE, to poszczegolne parametry
> (HEADS, SECTORS itp) staja sie niedostepne do zmian
> - gdy jest ustawione LBA wystepuje blad i nie da sie formatowac,
> gdy jest ustawione LARGE, owszem, dysk formatuje sie na 516 MB, ale
> dane na nim szybko glupieja - cos jakby sformatowac rzadka
> dyskietke na gesto

Pachnie mi haftem w plycie gl. (domyslam sie, ze z embeded HDC):
1. Przy ustawieniu NORMAL MA NIE widziec (ani fdisk, ani format) ponad
1024c*16h*63s, i OK
2. Przy ustawieniu LBA lub LARGE ma widziec calosc i obslugiwac
_prawidlowo_, nie moze/nie powinien udostepniac edycji - i tez OK
3. Nie ma prawa glupiec, gubic danych, przeklamywac itp.
4. Czy na tym dysku nie bylo kiedys Disk Managera dla 'duzych dyskow', G'95
czy jescze czegos dziwniejszego?
5. Sposob niszczacy dane: ustawic LBA i fdisk /mbr, jak nie pomoze to
recznie (np. Disk Edit) 'oczyscic' obszary na MBR, Part. Table, poczatku
partycji.

B.R.J., tj.:
B. Ryszard Jasicki
rjasicki_at_telbank.pl