Re: Conner CFS540A

Autor: Paymon (paymon_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Mon 05 Aug 1996 - 23:11:11 MET DST

--=20
Adam Fiuk
mailto:paymon_at_zeus.polsl.gliwice.pl

ANDRZEJ PIETRASIEWICZ <DOCENT_at_bachus.1lo.lublin.pl> wrote in article =
<4FD11A52B66_at_bachus.1lo.lublin.pl>...
> Prosze o pomoc!
>=20
> Wlasnie zapisalem sie do listy pecet - sklonily mnie do tego klopoty=20
> ze sprzetem.
> Mam komputer z BIOS'em AWARD (datowanym styczen 1995), plyta z VLB,=20
> do tego dolaczony jest dysk 540 MB Conner CFS540A. Problem? - fdisk=20
> widzi uparcie 504 MB i tak tez formatuje.
> Rozumiem, ze owe 540 MB to chwyt reklamowy firmy - w rzeczywistosci=20
> tych megabajtow jest 540000000/1024/1024=3D516. Mimo wszystko =
irytujace=20
> [...]

Hmm.Z tego co widze to sterownik jest IDE a nie EIDE.Jak juz ktos Ci =
proponowal,najlepiej zaopatrzyc sie w sterownik EIDE a jeszcze lepiej =
zmienic plyte.
Najprostszym rozwiazaniem jest jednak uzycie malego programiku =
dolaczanego przewaznie do Connerow - EZ-drive czy jakos tak.Nie jest to =
dobre rozwiazanie bo potem jest ciezko sie tego pozbyc,ale to umozliwi =
ci dostep do owych 12 Mb - dziala to troche dziwacznie,nie wnikajac w =
szczegoly jest to loader zajmujacy ok 1-2Kb pamieci i nie stwarza =
zadnych problemow (dzialalo mi to z win95,OS/2 i linuxem).
Dodatkowo powinno przyspieszyc troche transfer.
W razie potzreby moge ci to poslac emailem (to jest free mam nadzieje).