Re: Zly serwis. Bylo "WD2340-Pytanie"

Autor: B. Ryszard Jasicki, Serwis Komputerow Osobistych (rjasicki_at_telbank.pl)
Data: Sat 03 Aug 1996 - 21:19:01 MET DST

At 18:30 03.08.96 +0200, you wrote:

>: 2. Z pierwotnego postingu zrozumialem, ze gosc tylko dysk wymienial - wiec
>: inne szczegoly rzutowaly jakby slabiej.
>
>Kto wie - to w koncu LB. Czy karta video NA PEWNO nie ma na to zadnego
>wplywu?

Ze VLB to sie nie doczytalem. Jesli mial cos jeszcze na VLB to NAPEWNO NIE
NAPEWNO. :(( Czyli wplyw jak najbardziej mozliwy.

>: 3. Juz po udzieleniu odpowiedzi zajrzalem do WD i informacje o PIO-modes sa
>: tam tylko dla Caviarow z biezacej produkcji, niestety. By ustalic
>: _potencjalne_ mozliwosci dysku wystarczy go jednak podpiac do jakiejs
>: wspolczesnej plyty. Taka zas 'pan serwisant' miec w zasiegu reki jednak
>: powinien (chocby w magazynie firmy).
>
>Jak sie maja PIO modes do nanosekund?

'Enter' #5/96, strona123. Niezbyt mi sie zreszta podobaja podane tam
wyliczenia. 'Przekabluje' prywatnie jesli chcesz.

>: 4. Jesli sterownik ma wyszczegolnione mozliwosci (a tak jest w tym
>: przypadku) to mozna _wstepnie_ przyjac, ze producent wiedzial co pisze.
>
>He, he - tak tez przyjeto. Producent wyznie napisal - default 500,
>a szybciej moze uszkodzic HD. Wiec zostawiono 500.

No wlasnie - ja tez he-he ;))

>P.S. Czy kupujacy dal serwisowi dysk do sprawdzenia z zezwoleniem
>na ewentualne uszkodzenie zawartosci? A moze byl chetny doplacic
>100 zl za zrobienie najpierw backupu?

_JA_ biorac czyjs dysk lub maszyne z dyskiem i zamierzajac zrobic cos
mogacego zawartosc ugryzc pytam 'czy jest tam cos cennego' i w razie
odpowiedzi twierdzacej lub gdy np. zapomne zapytac - to backup'uje. Minimum
etyki zawodowej. Kropka.

>: 5. Wystarczylo ustawic min(max(mozliwosci dysku); max(mozliwosci
>: sterownika)) i przetestowac, kombinowac dopiero w razie klopotow.
>
>A nie da sie wiecej?

A czasem sie da. Ale juz nie tak bezpiecznie. To bylby dla mnie rzaczej etap
'rasowania' po dobrych wynikach podstawowych.

>P.S. Na zbyt wolnych dyskach nacialem sie trzy razy. Raz stary
> Seagate 200MB, i dwa razy Caviary, w tym calkiem nowy 1.6G.

Caviary u mnie OK z PIO - prawdomowne, za to Quantum - niech go [piii].
Zawsze klamie 'optymistycznie' i potem sypie sie 'pesymistycznie'

>Jaroslaw Lis

B.R.J., tj.:
B. Ryszard Jasicki
rjasicki_at_telbank.pl