Re: ext2fs, hpfs, ntfs [bylo: obiektowy W95]

Autor: B. Ryszard Jasicki, Serwis Komputerow Osobistych (rjasicki_at_telbank.pl)
Data: Sat 03 Aug 1996 - 21:18:56 MET DST

At 18:00 03.08.96 +0200, you wrote:

>: >Trzeba przyznac, ze w IBM zatrudniaja chyba samych idiotow -
>: >najpierw jakis zaprojektowal peceta,
>: I nienajgorzej to co-nieco wymyslono: architektura otwarta, jawna
>: magistrala. Za to z przemedytacja (sami 'niebiescy' to przyznali) wsadzili
>: przestarzaly procesor.

Teraz jeszcze dodam, ze w specjalnie zubozonej wersji bo 8088 zamiast 8086

>Przestarzaly? On nie tyle byl przestarzaly, co wyjatkowo zamkniety
>na wszelkie mozliwosci rozwoju - segment 64KB. Co z tym mozna zrobic?
>I ten 1MB przestrzeni adresowej...

Dzis - tylko wyc i jeczec. Gdy PC projektowano to mial OLBRZYMIA pamiec
operacyjna bo 128KB z mozliwoscia rozbudowy do 256KB. 640KB RAM w XT to byla
rozpusta, choc z powodu naciskow rynku. I gdyby zywodnosc PC byla zblizona
do zywotnosci innych owczesnych Personal Computers to problemu by nie bylo.
Problemem jest to, ze on sie okazal trwalszy od jakiejkolwiek innej
konstrukcji w branzy.

>: No to sie do OS/2 przybliz. [...]
>
>Tylko, wiesz, jak juz mam instalowac produkt niezgodny z MS, to moze jednak
>lepiej Linux'a? No, chyba, ze dorobia Win32s-95 pod OS...
>
>Jarek.

Zgodny, zgodny. WARP 'jada' wiekszosc _przyzwoicie_ napisanych aplikacji dla
Win 3.1x. Nie jada pseudo '32b' dla G'95. To jednak - IMHO - mala strata bo
_prawdziwie_ natywnych aplikacji dla G'95 jakby malo. Zanim sie pojawia to
moze Merlin juz sobie z tym poradzi?
Nie mam nic przeciw Linuxowi anio innym Unixom, ale to juz rzeczywiscie
calkiem inna bajka.
Jesli chcesz _lagodnie_ przeniesc sie z DOS & Win na cos sensownego to nie
znam drogi lepszej niz WARP. NIe pozbawiasz sie dostepu do 'starego' a
dostajesz nowe mozliwosci. Bez Office da sie zyc, i to luksusowo.

B.R.J., tj.:
B. Ryszard Jasicki
rjasicki_at_telbank.pl
B->)