Re: Mime/ISO/Netykieta/RFC/pudlo! [bylo: Re: Ciezki start G95 & PS]

Autor: Piotr Gronek (gronek_at_uci.agh.edu.pl)
Data: Thu 01 Aug 1996 - 13:32:10 MET DST

On Wed, 31 Jul 1996, Mariusz Studzinski wrote:

> Widze,ze lubisz postepowac wedlug zasady 'co nie jest zabronione jest
> dozwolone'. Dla mnie sytuacja jest prosta - czytam te newsy, ktore
> _MOGE ODCZYTAC_. ISO-2 jeszcze moge odczytac (polowa ogonkow jest
> widoczna) ale MIME wyglada u mnie jak jakis pieprzony szyfr. Dlatego
> tez listy napisane w ISO-2 czytam ale te zakodowane w MIME po prostu

Cześć.
Nie ma tak, że albo MIME, albo ISO-2. Za to są dwa (dla uproszczenia, bo
może być więcej) sposoby przesyłania znaków o kodach >127. Albo 7-bitowo,
czyli zgodnie wstecz ze starszymi mailerami i wtedy znaki o kodach >127
trzeba jakoś zakodować znakami O kodach <127 np. Quoted-printable (po trzy
znaki), albo 8-bitowo, co jest dopuszczalne w USENET. Wtedy news na
czytniku nie obsługującym MIME pojawi się wg lokalnie zdefinowanego
zestawu znaków. 7-bitowa bramka obetnie kody >127, więc znaki zostaną
zastąpione przez ich "obcięcia", niektóre z nich mogą wejść w zakres
znaków sterujących.

Piotr Gronek
AGH Kraków