Re: FX, HX i ... VX ???

Autor: Sebastian Krzyzowski (bastek_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Wed 31 Jul 1996 - 21:15:46 MET DST

Miroslaw Kwasniak wrote:

> Leszek Szczepanowski <twinsen_at_zeus.polsl.gliwice.pl> wrote:
>
> : Witam! Mam zamiar kupic plyte glowna ASUS, na chipsecie VX (?), podobno
> : jest to cos najnowszego - jeszcze lepsze od HX.
> : Czy ktos wie co to takiego ten VX ? (Triton III ??? :)
>
> Nazwy Triton nie sa nazwami handlowymi Intela (obowiazywaly tylko w fazie
> opracowywania chipsetow) ze wzgledow na to, ze jakas inna firma
> zastrzegla je sobie.
>
> Co do chipsetu w wersji VX jest to ubozsza i wolniejsza wersja HX
> (polecam lekture na http://www.intel.com/design/pcisets/)
>
> Pozdrawiam
> [...]
Nie moge sie zgodzic, ze ubozsza!!!!
Po dokladnej lekturze na www.intel.com (mam strony w domu)
oraz na asustek.asus.com.tw wiem, ze:
HX - zoptymalizowany pod wzgledem szybkosci dostepu do pamieci
(t.zw. memory timings), PCI v.2.1, concurrent PCI etc, wg Intela
przeznaczony do komputerow biurowych (nieco drozszy - kilka $)
VX - to co wyzej, bez optymalizacji wykorzystania pamieci, ale za to
lepiej rozwiazana kwestia architektury SMBA (dzielona pamiec
RAM miedzy procesorem a karta grafiki - swietna rzecz!!!).
Przynajmniej tak jest na nowych plytach ASUS-a. Poza tym do plyty
VX ASUSTEK dodaje gniazdo na pamieci SDRAM (ponoc szybsze, pojemniejsze
i pod kazdym wzgledem lepsze od EDO - po prostu przyszlosc - tak
pisza w reklamowce ASUSTEKA).
Mowie tu o 2 plytach ASUS: P55TVP4 (chipset VX - polecam)
oraz P55T2P4 (chipset HX).
Mimo, ze w HX-ie jest jedna sliczniutka, malutka, zlociutka, cieniutka
kosc i wyglada jak reklama technologii z XXI wieku, a oba
uklady VX sa w starych krzemach, to jednak Intel traktuje je oba
rownowaznie pod wzgledem zaawansowania technologicznego,
a wedlug mnie plyta ASUS-a z VX jest bardzej zaawansowana niz z HX.
(ma wiecej bajerow, i jest troche tansza).
                                Pozdrowienia
                                        Bastek