Re: OS/2 i mirroring

Autor: budda (budda_at_dumb.iinf.polsl.gliwice.pl)
Data: Sat 27 Jul 1996 - 23:46:09 MET DST

On Sat, 27 Jul 1996, Slawomir Bialek wrote:

> [...]
> pusc i sprobuj zrobic cos na dysku podpietym do secondary
> jesli masz ten felerny sterownik wisi po kilku sekundach...
>
> od 1.3.ilestam i oczywiscie w 2.0 linux wykrywa, ze ma ten sterownik
> i nie dopuszcza do odwalania do dysku na secondary jesli jeszcze obsluguje
> primary w tej chwili...
> wiec tracimi na wydajnosci :(
>
> a takie cos wypisuje linux jak go wykryje:
> ide: buggy CMD640B interface on pci (0x80007800); serialized,
> secondary port toggled
> podkreslam, ze dotyczy to tylko czesci CMD640x, inne CMD sa w porzadku...

A dokladniej to dotyczy CMD640x PCI i tylko PCI. Kernel automatycznie nie
wykrywa karty na slocie VESA. Za czasow 1.2.13 wszystko mi chodzilo i
teraz, gdy mam 2.0.x i NIE USTAWILEM OPCJI ide0=cmd640_vlb tez wszystko
chodzi ok. tzn. nic sie nie wiesza i zadnych ( jak na razie ) bledow na
dyskach.

Kiedys sprawdzalem opcje cmd640_vlb, ale rzeczywiscie zwalnialo to prace
systemu, wiec zrezygnowalem.

> OS/2 zdaje sie tez ma sterownik, ktory zapewnia poprawna prace tego kontrolera
A ma.