Re: Wylaczajace sie HDD

Autor: Jaroslaw Tabor (formatc_at_hsn.com.pl)
Data: Sat 27 Jul 1996 - 17:10:57 MET DST

In <31fa1eb7.16146083_at_193.59.201.25>, lesiu_at_zeus.polsl.gliwice.pl (Leslaw Frydel) writes:
> [...]

>2.Kieszen OPTIMUS
>Podczas pracy sie obluzowala (dokladnie podczas zapisu) i skonczylo sie
>formatowaniem dysku!
>NAszczescie mialem tylko rzeczy sciagniete z internetu wiec problem byl tylko w
>stracie czasu.
>
>TEraz wyszly takie kieszenie OPTIMUSA bez zamykania na kluczyk!
>Jak sie raczke podniesie to sie otwiera! (jak oni cos wymysla to ...)
>A najlepsze jest to , ze kolejne modele kieszeni OPTIMUSA nie pasuja do siebie!
>:(
>
>Sam nie wiem co kupic dobrego? Moze ktos cos poleci?

Z moich obserwacji wynika ze problemem sa
tranzystory VMOS (tak to zdaje sie nazywa) ktore w kieszeniach sluza
do zalaczania napiecia na dysk po przekreceniu kluczyka. Zakladajac ze i tak
kieszen wyjmuje sie i wklada przy wylaczonym komputerze mozna te
tranzystory wylutowac i zrobic zworki. Ja tak zrobilem u siebie
i dziala bez problemow. Mialem tranzystory B857 ktore wywalilem i wlutowalem
zworki miedzy 2 i 3 nozke. Kieszenie mam jakies bezfirmowe ale maja pozadne
zlacza Amphenol, ktore nie sprawiaja klopotow.
Pozdrawiam
Jarek.