Re: Serwer WWW (Windows NT czy UNIX)

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Sat 27 Jul 1996 - 15:28:41 MET DST

Marek Baczek (mgb_at_qdnet.pl) wrote:
: Czy moglbys cos wiecej na ten temat napisac (prywatnie). Mam hosta z
: multum serwisow na NT 3.51, w tym WWW, i jak na razie wiekszych problemow
: nie mialem (odpukac). Serwer dziala nieprzerwanie od marca tego roku.

Tak? Ciekawe, bo jedyne problemy z ciagnieciem z zagranicy mam z MS.
A servwuje, wiadomu, juz NT. Zrywa sesje bydle. No, moze to wina
nadmiernego obciazenia.

: > dla pewnosci proponuje wytestowanie obu rozwiazan, wnioski z pewnoscia
: > nasuna sie same.
: Ze NT nie jest zle!

Zle, to nie. Ale mogloby byc lepsze.

: A NT (oprocz WWW, FTP i poczty) mam jeszcze serwer Newsow, IRC, SQL
: Serwer, DNS, RAS i kurcze nie pamietam co jeszcze (jakies okolo 40
: serwisow)! (i chodzi)

Oprocz RAS, to wymieniles dosc znane unix'owe servisy. Dodaj tylko prawde,
ze poczty [internetowej] nie masz, chyba ze sobie dokupisz.
Zapewne nie masz tez DNS, tylko WINS. '(i chodzi)' trzeba potraktowac
ironicznie, bo najpierw trzeba sie chyba wiecej naszukac patchy do
zainstalowania, niz przy uniksie. Z ostatnich doswiadczen -
jak sie wlaczy server DHCP, to przestaje dzialac 'bootp relay agent'.
O, udaje ze pracuje dalej, nawet faktycznie - w 50% pracuje.
ale do efektow dzialania jest potrzebne 100%.
IMHO, do zastosowan internetowych, unixy ciagle sie troche lepiej nadaja,
choc trzeba przyznac, ze NT goni szybko.

Jarek.