Re: Jaki jezyk (bylo: Re: PSI Kurier daje pryncypialny odpor)

Autor: Pawel PYK (pyk_at_ccgate.ari.ch)
Data: Fri 26 Jul 1996 - 17:23:31 MET DST

lech7_at_pse.pl (Lech Szychowski) wrote:
>Pawel PYK <pyk_at_ccgate.ari.ch> wrote:
>
>: >IMHO lepiej Modula-2.
>: Jesli juz idziemy ta sciezka to dlaczego nie Oberon?
>
>Moze byc Oberon. Po prostu uznalem Module za nieco latwiejsza do
>opanowania - ale chyba niekoniecznie mam racje :)
Moze latwiejsza. Ja lubie obiekty. No ale w oberonie nikt cie do
tego nie zmusza. Ale z oberonem mozna miec piekne GUI zupielnie
za darmo. Pod 15 platform albo i wiecej. Prawdopodbnie na etapie
projektu jest to obecnie jeden z najnowoczeniejszych systemow
operacyjnych (mam odnosnik do artukulow a Byte. No ale to co na
serverze "polsystemy", nakladki na istniejace.

>: 1.Turbo Pascal 5.5-7
>
>Bleee... Nie lubie. Dialekt Turbo ma juz na tym etapie rozwoju malo
>wspolnego z Pascalem widzianym jako czysty jezyk strukturalny.
To na etapie TP4 stal sie modula na etapie 5.5 Oberonem. Ja
uzywam obiektowo strukturalnego stylu programowania. No ale
obiektow nie koniecznie musisz uzywac nawet w TP.

No ale dialekt turbo dlatego ze:
1. ma srodowisko.
2. najwieksze po C zasoby zrodel chocby SWAG ale nie tylko, jest
co sciagac zeby sobie pocwiczyc na cudzych zrodlach.

>: 2.(Turbo) Prolog
>
>Zgoda. Byle tylko zapomniec (przynajmniej na poczatku) o istnieniu
>odciecia :)
OK. W ogole na poczatku nie lubilem Turbo. No ale chyba nie ma
alternatywy.

>: 3. Lisp (no moze eventualnie Logo pod Win jakbym chcial kogo zbyc)
>
>Nigdy nie byle entuzjasta mnostwa nawiasow, ale z punktu widzenia
>nabierania "obycia informatycznego" i rozszerzania horyzonytow
>poza C i wskazniki jest to dobry pomysl.
Lisp bywa uznawany za jezyk programowania dla humanistow. To
okreslenie na chyba niezbyt trudny do opanowania jezyk. Moze malo
znam logo ale szczerze mowiac jest dosc odlegle od Lispa.

>: 4. Win + Delphi
>
>Eee... IMHO za duzo jest ukryte przed programista. Ulatwiac mozna
>sobie wtedy, gdy juz sie wie, co siedzi w tych ulatwieniach
Zgadzam sie. Ale jak ktos juz musi sie bawic w te lufciki to mam
powiedzic zeby Visual Basica uzywal? Albo Object Windows?

Pawel