Re: PSI Kurier - tymczasowe resume

Autor: Jaroslaw Tabor (formatc_at_hsn.com.pl)
Data: Fri 26 Jul 1996 - 01:10:21 MET DST

In <01bb7a35$e8ab0cc0$8c44b5c2_at_wimmer.polbox.com.pl>, "Pawel Wimmer" <pawel.wimmer_at_lupus.waw.pl> writes:

>WWW - tu sie upieram - najlepiej wychodzi w Windows 95. A dlaczego? Bo
>zakladam korzystanie z wersji graficznej. Niektorzy zarzucaja mi, ze to
>bzdura, ale moge zacytowac powiedzonko jednego z szefow Polboxu - WWW
>znakowe to jak mecz pilkarski przez radio. W redakcji mam wprawdzie
>koncowke 128 Kbps, ale w domu pracuje z modemem 14400 i wcale nie placze z
>tego powodu.

Ciekawe. Ja uzywam OS/2 od 3 lat. Web Explorera od powstania i widzialem
i instalowalem G'95 i Netszkape i inne programy. Jak do tej pory poza kilkoma
bajerami nie zauwazylem jakiejs zdecydowanej przewagi IE czy Navigatora
nad Web Explorerem. Wrecz przeciwnie. WE jakby nie pada i nie wiesza sie
Kilku znajomych ( takze w firmach ) ktorym pokazalem OS/2
i WE, po pewnym czasie przeformatowalo cale dyski na HPFS i zapomialo
o Netszkapie, G'3.1, G'95 IE i innych wynalazkach.
Moze dla tego ze nie czytali oswieconych mysli o tym ze Internet to taki program
pod Windoze ?

Innym powodem dla ktorego nie nalezy ukazywac swiata informatyki poprzez
okienko M$ jest powazne zagrozenie monopolizacja rynku. Skutki monopoli
znamy w Polsce dosc dobrze: od jedynie slusznych partii do samochodow.
( Moj idol i dlaczego Lenin .... ).
Popularyzacja siebie M$ zajmuje sie wystarczajaco dobrze. Od powaznych
czasopism majacych na wzgledzie takze przyszlosc informatyki nalezaloby
oczekiwac bardziej szerokiego spojrzenia na te problemy. Nie zadam zeby
PCQ zaja sie wylacznie OS/2. Ja takze uzywam i OS/2 i W3.1 i FreeBSD i Irix'a.
Najlepiej pracuje mi sie pod OS/2 (zajmuje sie pisaniem programow dla DOS)
wiec spedzam z nim najwiecej czasu, potrafie jednak docenic zalety innych
systemow ( w G'95 na razie nie znalazlem zalet, ale moze za malo szukalem ).
Mysle ze warto czasem poswiecic troche czasu i napisac artykul obejmujacy
spojrzenie na dane zagadnienie z szerszej perspektywy. Albo zmienic
tytul: np. Internet w G'95.

Pozdrawiam
Jarek.