Re: pliki *.prn do naswietlania

Autor: Marek Baczek (mgb_at_qdnet.pl)
Data: Thu 25 Jul 1996 - 08:30:16 MET DST

Micha=B3 Szubski wrote:
> =

> Mimo, iz grafika interesuje sie od dosc dawna, nigdy nie przygotowywale=
> plikow dla drukarni. Teraz mam mape zrobiona pod Designer-em 4.0 i mam
> ja oddac do drukarni w plikach *.prn. Jakie sa zasady przygotowania
> takich plikow? Domyslam sie, ze nie jest to prosty wydruk do pliku
> *.prn. Czy trzeba przygotowac jakas separacje kolorow lub cos podobnego=
?
> Bede niezmiernie wdzieczny za wszelkie porady.
> Michal

Kilka porad:

1. Ustaw domyslna drukarke na "jakis postscript" do pliku. Dowiedz sie w =

drukarni na jakiej naswietlarce bedzie robiona praca i taki sterownik =

sobie zainstaluj.
2. Koniecznie upewnij sie w jakiej rozdzielczosci ma byc swiecona praca. =

Najlepsze efekty osiagniesz ustawiajac taka sama rozdzielczosc przy =

drukowaniu do pliku z jaka swieci naswietlarka. Ostatecznie mozesz =

ustawic opcje "Conform to Adobe document structure" w sterowniku drukarki=
 =

(naswietlarki).
3. Jezeli robisz prace czarno-biala, to nie musisz rozbarwiac, tylko od =

razu drukujesz do pliku.
4. W przypadku pracy w kolorze musisz uzyc SmartSepa z Designera =

(poczytaj troszke, nie jest to trudne).
5. Jezeli uzywasz bitmap w pracy to niestety zrezygnuj z rozbarwien w =

Designerze (SmartSepie), przenies prace np. do PageMakera i tam zrob =

rozbarwienia. Jezeli w pracy uzywasz TYLKO grafiki wektorowej, to =

SmartSep da bardzo dobre wyniki.
6. NIE UZYWAJ CZIONEK TrueType w pracy! Tylko Adobe Type 1 i ATM.

To tyle na razie, radze dobrze poczytac dokumentacje i helpy.
Marek Baczek =

mailto:mgb_at_qdnet.pl http://www.qdnet.pl/~mgb/