Lampy i golebie, bylo: OS/2 preoladed vendors

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 22 Jul 1996 - 15:32:53 MET DST

Pawel PYK (pyk_at_ccgate.ari.ch) wrote:
: >No, moze niezupelnie. Golebia tak latwo nie podsluchasz, a
: A co z dzialaniem broni chemicznej, biologicznej i radaicji na
: golebie. Jak wyobrazasz sobie np maske gazowa dla golebia?

Czasem to nawet lepiej jak mozna zbadac co golebia spotkalo po drodze.
Oczywiscie musi doleciec do celu, co w ciagu paru minut zrobi
nawet przy duzej radiacji oraz zagrozeniu biologicznym.
Chemicznego raczej nie przezyje.

: >zrobic kodowanie cyfrowe albo synteze czestotliwosci na lampach. :-)
: Wybacz dlaczego ma mi byc niezbedne kodowanie cyfrowe? Algorytm
: moze zrobic w glowie operatora i nadawac chocby liczac kreski i
: kropki. czyli ok 5 znakow na minute. Bezie i tak szybciej niz
: golab.

Przy kilku zdaniach do zaszyfrowania - niekoniecznie.
Poza tym - jak solidny algorytm szyfrowania jestes w stanie zastosowac przy
recznej obsludze?

: Nie rozumiem po co jest mi niezbedna cyfrowa synteza. Wiem jak
: zaprojektowac generator LC ze stabilnoscia rzedu 10Hz/dobe.

5.5MHz? to bedzie 100Hz przy 55MHz. 100H na SSB to juz bardzo duzo.
Czy te stabilnosc uzyskasz w warunkach militarnych? Pudlo np
rzuci ktos na ziemie.

P.S. Moze jakis byly wojak potwierdzi, ale cos slyszalem ze w naszych
   polsko-radzieckich radiostacjach dostrajanie moze trwac do pol godziny.

: A jak
: nie to przeciez mozna zrobic kanaly z odzielnymi kwarcami. Mozna
: zaprojesktwac synteze w oparciu o skladanie czestotliwosci z
: kilku kwarcow baz zadnych dzielnikow.

Bank kwarcow to dobry pomysl. Tylko ze duzy. Ciezki.

Jeszcze takie rzeczy, jak np. odpornosc na zaklocenia [celowe].
Czy wzglednie prostym ukladem [100 lamp, bo wiecej sobie nie wyobrazam]
da sie uzyskac pewna lacznosc, w warunkach silnego i celowego zaklocania?

Jarek.

P.S. Jest nowa technologia - krzemowe 'tipsy', ktore w sumie zachowuja
sie jak lampy, tyle ze z zimna katoda. Wymiary rzedu mikrona,
predkosc juz obecnie kilkanascie GHz. Ciekawe kiedy zrobia na tym procesor.
Co powiecie o zegarze 1GHz?