Re: monitor a mikrofalowka

Autor: Pawel PYK (pyk_at_ccgate.ari.ch)
Data: Mon 22 Jul 1996 - 10:40:39 MET DST

zylla_at_lodz1.p.lodz.pl (Romuald Zylla, Lodz Tech.Univ. Poland)
wrote:

>Jedyny termometr jakim mozesz zmierzyc temperature wewnatrz dzialajacej
>mikrofalowki to taki ktory zawiera ciecz nie pochlaniajaca mikrofal;
>Jedyna jaka zna moj kolega to toluen.
>Rtec odpada bo metal, spirytus i woda odpadaja bo same sie wiecej
>nagrzewaja niz srodowisko ktore mierza.

A czy ja powiedzialem ze chce wkladac termetr do dzialajacej
mikrofalowaki (mozne to u gory mozna tak odczytac). Z powyzszych
problemow zdaje sobie sparwe (inna sparwa ze mam mikroafalowke
Philipsa z wbudowanym fabrycznie termometrem - pewnie jakies
termistor). Potrzebny mi jest tylko jednopunktowy (no moze jszcze
przed) odczyt temperatury po i porownanie z podobna objetoscia
wody (masy trzeba odpowiedznio poprzeliczac). Ciepla wlasciwe mam
w tabelach.

>Zeby zmniejszyc szybkosc dostarczania energii musialbyc wlozyc tzw
>obciazenie wodne czyli duza porcje wody, ktora bedzie pochlaniac
wiem kumple uzywaja tego wlasnie dla komorek.

energie
>i mniej energi dojdzie do chleba. Ale musisz odciagac pare wodna.

A nie wystarczy instniejaca regulacja (fakt ze jest tylko dwu
polozeniowa ale jest chyba dostacznie szybka jak na pajde).
Zreszta moge sprobowac odcziagnac wode pompa prozniowa i potem
probowac mikrofalowac.