Re: monitor a mikrofalowka

Autor: Pawel PYK (pyk_at_ccgate.ari.ch)
Data: Mon 22 Jul 1996 - 08:52:25 MET DST

"M.Lorenz" <Lorenz_at_angband.microb.uni.wroc.pl> wrote:

>Na bialka na pewno nie...
Nie moge tego sprawdzic bo nie mam liofilizowanego bialka. Wiem
tylko ze moi kumple ktorzy bawia sie skanigowym mikroskopem
elektronowym. Wsadzaja preparaty to mikrofalowaki by uzyskac
fiksacje bialek (propetin fixation) przez uzyaknie polaczen tam
gdzie bialko powinny na wzajem sie przesuwac. Komorki sa sztywne
na amen. (Enzymy tez sie niszcza) Z tego co wiem to nie do koncza
polega na gotowaniu.
Prosciej przeciez byloby cos podgrzac w laznie wodnej.
(Probka jest buforowana duza iloscia wody i jest sprzezenie
zwrotne wylaczajace kuchenke).
Podbo nad tym zjawiskiem zaczeto sie zastwnawiac gdy znajdowane
moartwe platki kolo dzialajacych radarow (podobna czestotliwosc).
O tym jak sie koczy suszenie kota w mirofalowce wiedza ci co
dostali odszkodowanie (za brak dopowiedzniego napisu
ostrzegawczego).

 Na tluszcz watpie... Pewnie ogrzejesz olej bo i
>tam jest jakas ilosc wody...
I grzjeje sie jak cholera... A wody jest tam raczej bardzo
niewiele. Mozna by wsadzic termometr i policzyc efektywnosc
przekazywania energii. Cieplo wlasciwe oleju i wody jest znane.

>Jak wyobrazasz sobie wyparowanie wody z wnetrza takiego chleba? Tzn jak
>wyobrazasz sobie usuniecie tej pary ktora powstaje? Pozniej para zaczyna
>sie podgrzewac dalej (i to nawet lepiej niz sama woda...) i ona >zwegla chleb.
OK tzn jak zrobie to bardzo wolno to chleb sie nie zwegli tylko
zliofilizuje?

Pawel Pyk
PS: Za to wszytsko nie dam glowy. Ale zeby dzialalo to tylko na
wode a na reszte tylko posrednio troche watpie.