Re: Nowe SIMMy ??

Autor: B. Ryszard Jasicki, Serwis Komputerow Osobistych (rjasicki_at_telbank.pl)
Data: Sun 21 Jul 1996 - 03:23:25 MET DST

At 16:09 20.07.96 +0200, you wrote:
>Witam.
>
>Mam pytanie do sprzeto-maniakow. Czy zostal wprowadzony nowy format
>SIMMow? Do tej pory byly tzw. krotkie czyli 8 lub 9 bitowe, oraz
>dlugie 32 lub 36 bitowe (PSy).
>Bylem dzis na gieldzie i zobaczylem ze na niektorych nowych plytach
>obok 4 bialych gniazdek na SIMMy "dlugie" jest jeszcze jedno gnizdko
>(czasem dwa) szare i nieco dluzsze. Pytalem gosci ale mowili ze "to
>jakas pamiec" i nic wiecej nie wiedzieli.

To tzw. DIM'y, faktycznie 64b. Jest to jednak jak dotad w Polsce zwierz
teoretyczny - sam sie podobnie wystraszylem i zaczalem przepytywac - nikt w
moim sprzeto-maniackim (kupuje okreslonko ;>) otoczeniu jeszcze takiego
wynalazku nie mial okazji pomacac.
Mogles tez pomylic ze zlaczem CELP (choc zwykle jest sraczko-brazowe) - na
rozszerzenie pamieci cache/L-2. Ta paskuda jest juz popularna, acz radze nie
uzywac - wszystkie plyty glowne, ktorym chcialem 'zrobic dobrze' przez
rozszerzenie cache'a ta droga chodzily w krzaki, acz na rozne sposoby. Co
winne - plyty czy moduly CELP - nie wiem.

>Jezeli jest to faktycznie nowy standard 64 bitowych pamieci to bedzie
>to jednoczesnie gwozdz do trumny wsystkich "super nowoczesnych i
>przyszlosciowych" plyt glownych ale bez tych gniazd. Jak wiadomo
>starsze plyty zostaly wyciete przez obnieznie napiecia procesora i
>przez to uniemozliwienie zrobienia "upgradu" ( piekne slowo ;) ).

Wolisz po MaloMiekkiemu 'uaktualnienie' - bo mnie skrecilo gdy po raz
pierwszy to przeczytalem. Chyba zreszta skrecilo proroczo bo to bylo na
pudelku G'95.

>Ciekawe co bedzie nastepna niespodzianka. Moze nowy format plyty
>wymuszajacy wymiane rowniez obudowy? (ARX chyba sie nazywa)

Wabi sie ATX i jest wynalazkiem Intel'a, przezen swierzo lansowanym. W slad
za nim pojdzie na pewno Ocipus SA i beda to swietne powody by sie trzymac z
daleka.

>Pozdrawiam
>Alex

B.R.J., tj.: