Re: Piasek Arabom (Bylo: Rzeczy straszne i dziwne).

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_telbank.pl)
Data: Sat 20 Jul 1996 - 14:47:27 MET DST

S.Kulski_at_clover.com.au (Stan Kulski) wrote:

[...]
>2. bardzo glosna, expertow od bebechow, ktorzy maja w nosie efekt koncowy,
>czyli to, ze komputery sluza do wypracowywania okreslonego zysku taniej i
>szybciej, niz to zrobia ludzie, i beda uzywane tylko tak dlugo, jak dlugo
>beda spelniac te funkcje. Ci ludzie czesto neguja celowosc ulatwionej
>communication (uzywam slowa ang aby byc precyzyjnym), gdzie jeden obrazek
>wart jest tysiaca slow.
>Gdybys inwestowal w infrastrukture firmy i dbal o niskie overheads, aby
>konkurencja nie doprowadzila do bankructwa twojej firmy, w ktorej
> [...]

To niezupelnie tak. Nie wyobrazam sobie, zeby jakis normalny fachowiec
(nie wiem, do jakiej kategorii mnie akurat zaliczyles ;-) )
mogl negowac korzysci z ulatwionej komunikacji, czyli dobrego GUI, bo
tak to zrozumialem. Bo jesli chodzi o komunikacje w sensie
'software for workgroups', to produkty MS na razie sa w tej dziedzinie

raczej slabe. Ogolnie biorac GUI od Win95 jest wielkim krokiem
naprzod w porownaniu z Win 3.x na przyklad, ale do celow, do jakich
ja chcialbym go zastosowac w firmie, gdzie okolo 80 % userow to
stworzenia doskonale bezmyslne, ktore usiluja sie uczyc obslugi
programow metoda "nacisnij Enter, potem F3, potem F4" albo "tupnij
myszka w to, a potem w tamto" bez zrozumienia dlaczego akurat te
klawisze czy ikonki (mimo, ze na ekranie stoi to 'jak byk' napisane)
- nie za bardzo sie nadaje, a w kazdym razie jest zdecydowanie
trudniejszy do skonfigurowania, niz moj ulubiony WPS.
I druga sprawa - GUI to rzecz bardzo wazna, ale sprzet,
oprogramowanie i system operacyjny, ktorych uzywasz do liczenia
pieniedzy, powinny byc przede wszystkim NIEZAWODNE, a z tym mamy
problemy przy produktach MS, szczegolnie tych w wersjach 'polskich'

Pozdrowienia

Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsztyn_at_telbank.pl