Re: monitor a mikrofalowka

Autor: Romuald Zylla, Lodz Tech.Univ. Poland (zylla_at_lodz1.p.lodz.pl)
Data: Sat 20 Jul 1996 - 14:35:02 MET DST

At 14:11 96-07-20 +0200, M.Lorenz wrote:

>Na bialka na pewno nie... Na tluszcz watpie... Pewnie ogrzejesz olej bo i
>tam jest jakas ilosc wody...
>Jak wyobrazasz sobie wyparowanie wody z wnetrza takiego chleba? Tzn jak
>wyobrazasz sobie usuniecie tej pary ktora powstaje?

  Przez zwykla dyfuzje i zwykly przeplyw w porach. Ale poniewaz
  na chlebie moze byc skorka to opory moga zbyt duze i w chlebie
  powstanie duze cisnienie i rozerwie chleb - wybuchowego chleba
  jeszcze nie widzialem. :-)

> Pozniej para zaczyna
>sie podgrzewac dalej (i to nawet lepiej niz sama woda...) i ona zwegla
>chleb.

   Bzdura. Para wodna pod cisnieniem atmosferycznym (bo przecie
    w piecyku jest cisnienie atmosferyczne) i w temperaturze powyzej
   100"C ma tak mala gestosc, ze w chlebie w momencie zweglania chleba
   wiekszosc gazu to po prostu powietrze.
   Energia wydziela sie oczywiscie w wodzie (moment dipolowy najwiekszy
  w przyrodzie jesli sie nie myle) "najchetniej" ale praktycznie
   kazde cialo bedzie ogrzewane. jak wody zabraknie w chlebie to
   sama masa chlebowa bedzie sie duzo szybciej nagrzewala az sie zwegli.

Romek

PS. Mikrofale tak jak kazda przyjemnosc w nadmiarze szkodzi.
-------- PeCetologia to nauka eksperymentalna --------