Re: OS/2 preoladed vendors

Autor: Pawel PYK (pyk_at_ccgate.ari.ch)
Data: Fri 19 Jul 1996 - 19:06:18 MET DST

lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl (Jarek Lis) wrote:
>Pawel PYK (pyk_at_ccagate.ari.ch) wrote:
>: >Powodzenia. Upchnij ten milion tranzystorow z byle kosci, w postaci lamp.
>: I tak latwiej to zrobic niz na golebiach:) Chodzilo mi o
>: militarna lacznosc radiowa, analogowa zupelnie glosowa, albo
>: nawet i telegrafie. I tak tym mozna wiecej niz golebiami.
>
>Jasne. Zrob na paru lampach synteze cyfrowa czestotliwosci,
modulacje
>fazy, jakis algorytm szyfrowania, koder do klawiatury, bo chyba
>o nie o telegrafii Morse myslales?
Czy musze miec cyfrowa synteze? Nie moge miec 20 kwarcow do
przelaczania? Sa tez dosc stabilne uklady LC np modyfikowany
uklad Colpisttsa (jak sie to nazywalo uklsad sailera?), dodlabym
kompensacje termiczna na kondensatorze roznicowym, enwebtualnie
termostat dla LC i mozna osiagnac stabilnosc dobowa rzedu 10Hz na
5.5 Mhz.

Poza tym myslalem o telegrafii fala cigla kluczem i uchem.
Jesli glos to SSB to jest duzo bardzier odporne niz FM czy PM
Algortm szyfrowania moze byc realizowany przez operatora.
Widzialem halupnicze konstrucje transceiver'ow SSB o czulosciach
rzedu mircowolta zrobione na popularnych lampach (byli jeszcze
tacy prawdziwi romantycy w latch 80 tych). Mysle ze na 20 lampach
dalo by sie zaprojektowac cos calkiem porzadnego. A widzialem
nowoczesne lampy wielkosci tranzystorow (oczywiscie tych w
obudowach)

Mimo wszytko to bedzie na pewno lepsze od golebi pocztowych
chocby bylo trzeba szyfrowac przez godzine i odbierac w tempie 5
zankow na minute. Nie pisze o standardowej lacznosci wojskowej
pisze o absolutnie rezerwowym ostanim (tym) systemie lacznosci.
Pawel