Re: Excel (Bylo Re: OS/2 preoladed vendors)

Autor: Pawel PYK (pyk_at_ccagate.ari.ch)
Data: Fri 19 Jul 1996 - 15:07:26 MET DST

Grego_at_RMnet.IT (Gregorio Kus) wrote:

>pytanie bylo co prawda nie do mnie, ale na liscie, wiec chyba moge
>dorzucic pare zdan?
>
>Otoz, ja gdybym mial uczyc studentow nie uczylbym ich ani Excel'a
>ani 1-2-3, ani Quattro Pro, ani zadnego innego "przypadku szczegolnego".
>Uczylbym ich po prostu poslugiwania sie arkuszem kalkulacyjnnym.
>Podstawowe mechanizmy sa we wszystkich te same
Bede dzis testowal jeden arkusz shereware, a wlasciwie ewaluation
produktu markowego dla win (bardzo male wymagania sprzetowe 286
2MB) byl doalczany do PCW (I?) (chyba nov 95). Obejrze to. Byc
moze ma niewiele przydatnych funcji od excela, a rozdac mozna
studentom legalnie zeby w domu kto chce i moze pocwiczyl...
Zobacze co to warte.

>a uczenie CALEGO Excel'a uwazam za marnowanie czasu - jesli ktos
>bedzie potrzebowal czegos szczegolnego, a zna zasady ogolne,
>to z HELPem da sobie rady. A i przesiadzie sie bez trudu na Lotusa
>czy Quattro, czy co tam jeszcze.
w pelni sie z tym zgadzam, pokazac nucza sie sami szybko (ale i
dosc szybko odkryja ograniczenia)

>Excel'a to mozna uczyc sekretarke,
>bo to stworzenie z reguly glupie i i tak nie pojmie zasad ogolnych,
Znam takie sekretarki co opanowaly LaTeXa!

>natomiast STUDENTA trzeba uczyc (IMHO) spreadsheet'u.
>
>Idac tym tokiem - na lekcje spreadsheet'a wybralbym arkusz prosty,
>ktory bedzie chodzil szybko jak burza i nie przytlaczal
>(bogactwem funkcji) poczatkujacych.
Madre. Lubie czasami na pocztek wersje studenckie. Podrecznik
ograniczony do niezbednego minimum program nie zabiera pol dysku
i wiadomo od ktorej strony go ugryzc.

Pawel