Re: Rzeczy straszne i dziwne.

Autor: Pawel Baranowski (baran_at_)
Data: Thu 18 Jul 1996 - 12:56:19 MET DST

In <4sl26t$jnn_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl>, lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl (Jarek Lis) writes:
>B. Ryszard Jasicki, Serwis Komputerow Osobistych (rjasicki_at_telbank.pl) wrote:
>: Dla scislosci liczby: NT v. 3.1 (czyli to pierwsze) wymagalo:
>: 12MB RAM w czasach 386 majacego dwa banki po 4 SIMM'y, obsadzone zwykle
>: 4*1MB lub 8*1/4. SIMM 4MB kosztowal tyle co 6 jednomegowek. Obsadzic
>: jedynkami sie nie dawalo, czworkami wychodzilo 16MB czyli strasznie duzo i
>: potwornie drogo.
>
>No, NT 3.1 na 8MB RAM sam kiedys posadzilem. Brakowalo mu pamieci do tego
>stopnia, ze command prompta nie moglem uzyskac, bo za malo pamieci.

Dla Windows NT 3.1 poczatkowo podawano, ze minimum to 8 MB, a 12 MB
jest "highy recomended", pozniej ze 12 MB to minimum 16 MB "hr".
Win NT nie zainstaluje sie jezeli ma mniej niz 8 MB - sprawdza to przed
instalacja - podobno edytujac jakis plik mozna zainstalowac na mniejszej ilosci.

Na zagranicznych listach czytalem, ze WNT poprawnie uruchomi sie na 5.5 MB.
Ja probowalem nastepujace konfiguracje ( TI486DLC, Caviar 420 MB ,
Windows NT 3.1 Workstation ) :
 4 MB - wywala sie podczas bootowania ze zrzuceniem zawartosci rejestrow.
 5 MB - uruchamia sie - pojawia sie okienko Welcome, po podaniu loginname i
          passworda ( czeka sie na echo wpisywanych literek ), zaczyna rzezic
          dyskiem i probuje zaladowac Program managera co mu sie nie udaje.
          control-alt-del - pojawia sie Task List i mozna sobie wybrac Logout
          albo Shutdown.
 8 MB - poprawnie sie uruchamia i nawet chodzi poprawnie - uruchamialem
          aplikacje (oczywisie male) DOS-a, Windows, 16-bitowe characterbased
          OS/2 ( np. tedit.exe ) i podsystemu POSIX ( z Resource Kit ).
          Szybkosc tego byla tragiczna - czekalo sie na otwarcie okien,
          na ctrl-esc reagowal po kilku-kilkunastu sekundach.
16 MB - poprawilo mu sie, ale byl nadal nieruchawy.
32 MB - no mozna bylo pracowac.

Wg danych Microsoftu WNT wersja 3.5 jest znacznie szybsza od 3.1, ale
na wiekszej ilosci pamieci ( >16 MB ) - natomiast na 8 MB jest
wolniejsza o 350 % {!).

>No, NT 3.1 na 8MB RAM sam kiedys posadzilem. Brakowalo mu pamieci do tego
>stopnia, ze command prompta nie moglem uzyskac, bo za malo pamieci.

Jarku, moglbys cos wiecej napisac na ten temat ?

               Pawel Baranowski
E-mail:owski_at_slc1.geol.agh.edu.pl
        baranows_at_uci.agh.edu.pl