Re: monitor a mikrofalowka

Autor: Maciej Wojcik (mwojcik1_at_neutron.elka.pw.edu.pl)
Data: Wed 17 Jul 1996 - 15:53:46 MET DST

jas_at_ichuwr.chem.uni.wroc.pl napisal:

>Ogolnie na temat procesu grzania sie jedzenia to wiem duzo z wiedzy
>zawodowej (hehe jestem chemikiem...). Ale co do tego kondensatora - moglbys
>to wyjasnic?

straty energi w dieelektryku - prad uplywu (?) (nie pamietam czy tak
sie nazywa) sprawdz w podreczniku do podstaw elektrotechniki.

>Hmmm slyszalem, ze raczej pola magnetyczne nie sa szkodliwe - ale moze sie
>myle...

to jest _zmienne_ _pole_ _elektromagnetyczne_ - jak najbardziej
szkodliwe - zalezy od czestotliwosci - patrz zasady zatrudniania przy
obsludze radarow wojskowych lub RTG.

-mtv